وزیر امور خارجه:

لغو تحریم‌ها باید به‌صورت حداکثری انجام شود

امیرعبداللهیان در دیدار نجیب میقاتی با بیان این‌که نسبت به نتایج مذاکرات وین خوشبین و در عین حال جدی هستیم، گفت: توافق باید به‌گونه‌ای باشد که لغو تحریم‌ها به‌صورت حداکثری انجام پذیرد.
کد خبر: ۵۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ - 25March 2022

نسبت به نتایج مذاکرات وین خوشبین و در عین حال جدی هستیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها با مقامات عالیرتبه لبنان، عصر روز گذشته (پنجشنبه) با «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» در این ملاقات بر آمادگی کشورمان برای همکاری متقابل با لبنان به منظور رفع نیاز‌های این کشور در زمینه انرژی از جمله در زمینه برق و گاز تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا علاقه‌مند به توسعه مناسبات با لبنان هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر دستیابی به مطالبات بر حق خود، از خطوط قرمز ترسیم شده - که عدم گذشت از منافع و حقوق مردم کشور است - عبور نخواهد کرد. ما نسبت به نتایج مذاکرات وین خوشبین و در عین حال جدی هستیم. از نظر ما توافق باید به گونه‌ای باشد که لغو تحریم‌ها به صورت حداکثری انجام پذیرد. ما می‌خواهیم توافقات به صورتی باشد که منطقه از آن بهره‌مند شده و روابط خوب ما با کشور‌های منطقه گسترش یابد.

در این نشست نخست وزیر لبنان نیز نسبت به موفقیت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده و تاثیرات مثبت آن بر منطقه و از جمله لبنان را مورد تاکید قرار داد.

نجیب میقاتی همچنین از گفت‌وگو‌های بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد و اظهار داشت: لبنان از حل اختلافات بین دو کشور بهره‌مند خواهد شد.

وی از دیپلماسی منطقه‌ای ایران در جهت کاهش تنش و رفع سوءتفاهمات تمجید کرد.

در این دیدار جمعی از وزرای لبنانی حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار