امام جمعه سرخ‌رود:

تحقق شعار سال مستلزم برنامه جامع و کار جهادی است

حجت‌الاسلام «تقی‌زاده» گفت: شعار سال مستلزم برنامه جامع و کار جهادی است و مسئولان و قوای سه‌‌گانه باید با هم اهم‌افزایی برایتحقق آن تلاش کنند.
کد خبر: ۵۱۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ - 25March 2022

تحقق شعار سال مستلزم برنامه جامع و کار جهادی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ‌رود در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای هر سال که نقشه و چراغ راهی برای تمام اقشار جامعه و به ويژه مسئولان است، اظهار داشت: قبل از اینکه به اهم بیانات و نامگذاری امسال ایشان بپردازیم، باید اشاره‌ای کنیم به توصیه‌هایی که ایشان در سال گذشته داشتند و برخی از آن‌ها عملی نشد.

وی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد مدیریت فضای مجازی آن‌طوری که باید عملی نشد و همچنان فضای مجازی ما تحت سلطه دشمنان قرار دارد و همانگونه که آن‌ها می‌خواهند مدیریت می‌شود و مثالی که بارها رهبر انقلاب زدند که حذف تصاویر و مطالب مربوط به حاج قاسم بود.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: باید کمیته‌ای تشکیل شود تا هر ساله گزارشی در مورد اقدام ارگان‌ها، پیرامون شعار سال بدهد تا ببینیم تا چه اندازه‌ منویات رهبر معظم انقلاب عملی شده است؛ اینکه ما ابتدای هر سال فقط به زدن بنر و درج نام سال بر روی سربرگ‌ها اکتفا کنیم، کاری از پیش نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه امسال هم‌ شعار سال همانند چند سال اخیر با محوریت اقتصاد بود (تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) گفت: تولید اگر دانش بنیان باشد، بهره‌وری و کیفیت افزایش می‌یابد؛ رهبر انقلاب از کاهش بهره‌وری گلایه کردند؛ کیفیت اگر ارتقا پیدا کند مردم متمایل به استفاده از کالاهای داخلی خواهند شد.

وی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر افزايش ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان بود و ايشان به افزايش ۳۰ درصدی هم راضی نبودند؛ حقیقتا اگر دانش را در زمینه اقتصاد و تولید وارد کنیم شاهد این مقدار اصراف و اتلاف در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی و...نخواهیم.

امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه باید در محصولات پایه غذایی به خودکفایی برسیم که یکی از مولفه‌های قدرت است، افزود: یکی از حربه‌های دشمنان وقتی در مقابل ایستادگی و مقاومت ایران ناتوان می‌شوند تحریم است از جمله محصولات پایه غذایی و دارو؛ تولید دانش بنيان در این زمینه‌ها کمک فراوانی به خودکفایی می‌کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: اقتصاد باید بر محور تولید داخلی باشد و نباید آن را به تحریم و مذاکره گره زد، موضوعی که رهبر انقلاب بارها و بارها در این سال ها بدان اشاره کردند اما متأسفانه در دولت قبل، این محوریت نبود اما همانگونه که امام خامنه‌ای هم اشاره داشتند با روی کار آمدن دولت جدید و تازه نفس امیدهای زیادی به عملی شدن این اصل اساسی وجود دارد.

وی اظهار داشت: الان که درآمدهای نفتی افزايش پيدا کرده نباید منجر به واردات بی‌رویه شود، باید این درآمدها را برای زیرساخت‌ها اختصاص داد، باید برای تقویت تولید از آن استفاده کرد؛ امید آفرینی که خداوند زمینه‌های آن را برای ملت ایران فراهم کرده است یکی از نکاتی است که باید همه ما برای ایجاد و تقویت آن تلاش کنیم.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: مایوس کردن ملت یک خیانت است و دشمنان این ملت باید از امید ملت ایران به خشم بیایند؛ شیرینی‌های ملت ایران در سال گذشته کم نبودند، از حضور مردم در انتخابات و تولید چند نوع واکسن که بعضی‌ها از آن‌ها به تایید بین‌ المللی هم رسیده است تا پرتاب ماهواره و شکست مفتضحانه فشار حداکثری دشمنان از جمله این شیرینی‌ها بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ اما از تلخی‌ها باید به تنگی معیشت مردم اشاره کرد؛ مسئولان و قوای سه‌‌گانه باید با هم‌افزایی برای تحقق شعار سال از این تلخی بکاهند، البته این موضوع دفعتا ایجاد نمی‌شود و مستلزم برنامه جامع و کار جهادی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از اشارات رهبر انقلاب اشاره به ظلم طواغیت بود که می‌توان مستقیما آن را مشاهده کرد، گفت: سکوت و تبعیض مجامع بین‌المللی در قضایای افغانستان و سوریه و یمن و اعدام‌های اخیر عربستان از نمونه آن‌هاست و می‌بینید اگر جنگی در یکی از کشورهای اروپایی رخ دهد چگونه همین مجامع به تکاپو می‌افتند و شروع به تحریم و محکوم کردن می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها