امام جمعه کوهدشت:

تولید داخلی تبدیل به یک گفتمان ملی شود

حجت‌الاسلام طهماسبی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر نام‌گذاری سال بر مبنای تولید، گفت: دلیل این نام‌گذاری‌ها این است که باید در این راستا فرهنگی سازی شده و تبدیل به یک گفتمان ملی و مطالبه شود.
کد خبر: ۵۱۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ - 25March 2022

تولید داخلی تبدیل به یک گفتمان ملی شود

 به گزارش دفاع‌پرس از خرمآباد، حجت‌الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: انسان بایستی به سمت یادگیری علم اشتیاق داشته باشد و ساعاتی از شبانه‌روز را به جهت عبادت در راه خدا برنامه‌ریزی کند؛ ما در اسلام برخورد حذفی نداریم، برخوردها بایستی اصلاحی باشد.

وی با اشاره به فضیلت عبادت در روز جمعه، افزود: بایستی اهتمام ویژه‌ای به حضور در نماز جمعه داشته باشیم چراکه مهم‌ترین مسائل در این روز توسط خطیب نماز جمعه بیان می‌شود.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت شعار سال که به‌عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: وقتی تولید داخلی به خواب رفت، بیکاری جوانان، رکود و تورم در جامعه ایجاد می‌شود، این‌ها را باید با اتکا به توانایی‌های داخلی حل کنیم.

وی تصریح کرد: راه نجات اقتصاد کشور رونق تولید داخلی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی این مسئله را بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی و تقویت تولید می‌دانند.

طهماسبی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر نام‌گذاری سال بر مبنای تولید، گفت: دلیل این نام‌گذاری‌ها این است که بایستی در این راستا فرهنگی سازی شده و تبدیل به یک گفتمان ملی و مطالبه شود.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: دانش‌بنیان یعنی اینکه چندین جوان، کشاورز و یا استاد دانشگاه بر مبنای علمی حرکت کنند و شرکتی را در راستای تولید راه‌اندازی کنند که تخصص علمی و عمل در آن پیاده شده است که بایستی مسئولان از آن حمایت همه‌جانبه کنند.

وی گفت: باید ۳۰ سال پیش معشوره درست می‌شد، در کوهدشت بایستی با آگاهی دست‌به‌دست همه بدهیم و شعار رهبر معظم انقلاب را عملی کنیم، تغییر اصلاح نژاد بذر و یا دام در شهرستان بسیار اهمیت دارد، ما دارای بهترین خاک حاصلخیز و نیروی انسانی توانمند بوده و دارای ظرفیت خوبی در حوزه باغداری انار هستیم که کیفیت آن شهرت ملی و جهانی دارد.

طهماسبی بیان کرد: تیراندازی‌های که گاها در شهرستان اتفاق می‌افتد، یک جنایت است و بایستی با آن برخورد قاطع و جدی شود، در این شهرستان تفنگ مثل بیل و کلنگ چه می‌کند؟! این چه افتخاری هست؟! ما باید غیرت دینی و فرهنگی داشته باشیم، هرکسی یک نفر را بکشد گویی یک جامعه را کشته است؛ بایستی در راستای رفع این مشکل از ظرفیت معتمدین، بزرگان و ریش‌سفیدان استفاده کرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت تغییر رفتار بازیگران اقتصاد کشور، بیان کرد: اتکا به نفت درزمینهٔ اقتصاد باید حذف شود و درزمینهٔ تولیدات داخلی تلاش کنیم.

وی گفت: رسانه‌های شهرستان نقد دلسوزانه و دفاع واقع‌بینانه داشته باشند، امیدواریم در سال جاری شهرستان کوهدشت رشد و توسعه داشته باشد و همواره تمام جریانات با وحدت و خیرخواهی پیش بروند.

طهماسبی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در ماه رمضان جلسه قرآنی مفصلی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) کوهدشت داریم که امیدواریم مردم و مسئولان حضوری باشکوه داشته باشند و از این جلسه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها