در بیانیه‌ای؛

۱۳۸ سازمان حقوقی خواستار پایان یافتن جنگ یمن شدند

با وارد شدن جنگ یمن به هشتمین سال خود، ده‌ها سازمان حقوقی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و خواستار پایان آن شدند.
کد خبر: ۵۱۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 28March 2022

جنگ علیه یمن را تمام کنیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ۱۳۸ سازمان حقوقی و مدنی در بیانیه‌ای خواستار توقف جنگ ائتلاف سعودی - اماراتی به یمن شدند؛ جنگی که وارد هشتمین سال خود شده و ده‌ها هزار قربانی به جا گذاشته، دایره فقر و بیماری‌های مختلف را گسترش داده و علاوه بر آن منجر به اشغال برخی نقاط یمن به‌ویژه مجمع‌الجزائر «سقطری» شده است.

در این بیانیه آمده، جنگ خصمانه علیه یمن در برابر چشم و گوش تمام جهان و سکوت مجامع بین‌المللی و در مقدمه آن سازمان ملل و اکثر سازمان‌های وابسته به آن صورت می‌گیرد و دلیل این سکوت ترس از توقف کمک‌های مالی سعودی و امارات است.

در ادامه این بیانیه آمده، بر اساس آمار سازمان‌های حقوقی یمن، تا کنون در این جنگ ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر کشته شده‌اند که در میان آن‌ها چهار هزار کودک و دو هزار و ۵۰۰ زن دیده می‌شود؛ همچنین تعداد مجروحان از ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر عبور کرده است.

همچنین ۵۷۹ هزار و ۹۰۰ منزل، ۱۵ فرودگاه، ۴۰۰ بیمارستان و مرکز پزشکی، ۱۶ بندر، ۶۸۰ بازار، ۵۰۰ شبکه و راه ارتباطی، دو هزار مرکز دولتی، ۴۰۰ کارخانه، ۱۱ هزار مرکز تجاری و پنج هزار جاده و پل، ۵۰۰ مسجد، ۱۸۰ مرکز دانشگاهی، ۲۵۰ مرکز گردشگری، ۵۰۰ مرکز رسانه‌ای، هزار و ۱۰۰ مدرسه، هشت هزار و ۳۰۰ زمین زراعی، ۱۳۶ مرکز ورزشی، ۴۷۷ دامداری، هشت هزار و ۴۸۳ وسیله نقلیه و ۴۷۶ قایق نیز در این جنگ نابود شده‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری مذکور در ادامه بیانیه خود از تمام آزادگان جهان خواستند با اعمال فشار در راستای توقف جنگ یمن تلاش کنند.

بنابراین گزارش، ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌ جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار