وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

جنایات سعودی‌ها در طول تاریخ بی‌نظیر است

«هشام شرف» همزمان با ورود به هشتمین سال جنگ علیه این کشور، در پیامی به وزرای خارجه کشور‌های جهان، نوشت: در طول تاریخ، نظیر جنایات سعودی در یمن مشاهده نشده است.
کد خبر: ۵۱۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ - 26March 2022

در طول تاریخ، نظیر جنایات سعودی مشاهده نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همزمان با ورود به هشتمین سال جنگ علیه این کشور، در پیامی به وزرای خارجه کشور‌های جهان، نوشت: در طول تاریخ، نظیر جنایات سعودی در یمن مشاهده نشده است.

در ادامه این پیام آمده است: تجاوز نظامی به یمن به رهبری ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و امارات انجام شد. در طول هفت سال گذشته آن‌ها مرتکب جنایات گسترده‌ای در یمن شدند؛ جنایاتی که نظیر آن‌ها در تاریخ مشاهده نشده است.

وی افزود: واقعیت این است که عربستان سعودی و متحدانش در طول هفت سال گذشته تمامی قوانین بین المللی را زیر پای گذاشتند. متجاوزان در حقیقت، حاکمیت یمن را هدف قرار دادند. امروز مردم یمن در نتیجه جنگ تجاوزکارانه در این کشور با مشکلات سخت معیشتی، غذایی و دارویی مواجه هستند.

این مقام یمنی در ادامه به توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن توسط عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: توقیف و مصادره کشتی‌های حامل سوخت، موجب بروز فاجعه انسانی در یمن شده است.

وی همچنین از مواضع جامعه جهانی در قبال جنگ یمن انتقاد کرد و گفت: جامعه جهانی سیاست دوگانه‌ای را در قبال یمن به کار گرفته است.

وزیر خارجه یمن همچنین در پیام خود آورده است: علی‌رغم اینکه اکنون وارد هشتمین سال جنگ شدیم، اما صبر، مقاومت و ایستادگی مردم یمن بیش از پیش افزایش یافته است. مردم یمن امیدوارند تا جامعه جهانی ضمن اصلاح رویه سابقش، به مسئولیت خود در قبال جنگ یمن عمل کند و گام‌هایی را در راستای پایان تجاوز نظامی و لغو فوری محاصره همه‌جانبه یمنی‌ها بردارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار