معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

در نیمه اول تعطیلات ۱۰ میلیون مسافر، میهمان امامزادگان سراسر کشور بودند

حجت الاسلام عادل گفت: تا روز شش فروردین ماه طبق آمار موجود، بیش از ۱۰ میلیون نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح کشور بازدید کردند و این برنامه تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
کد خبر: ۵۱۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ - 29March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛ با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان کشور اظهار داشت: طرح آرامش بهاری با توجه به ایام پایانی ماه شعبان و روزهای نوروز، با معنویات خاصی در هزار و ۸۰۰ امامزاده در سطح کشور در حال برگزاری است.

وی گفت: با توجه به حضور گسترده مسافرین عزیز، در سفرهای نوروزی در امامزادگان، برنامه های ویژه طرح آرامش بهاری با حضور مبلغین و اجرای برنامه های ویژه این طرح از جمله برگزاری نماز جماعت، برنامه ها و مسابقات فرهنگی ویژه خانواده و کودکان برگزار می شود.

حجت الاسلام عادل اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در سه سطح در حال اجراست. لحظه تحویل سال، که حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در لحظه تحویل سال در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور حضور داشتند. هزار و ۵۰۰ مبلغ اعزامی و بومی در این مراسمات در اجرای مسابقات و برنامه های فرهنگی، در غرفه های مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی، اقامه نماز و غیره حضور دارند و تا روز ۶ فروردین ماه طبق آمار موجود، بیش از ۱۰ میلیون نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه بازدید کردند و این برنامه تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی افزود: همچنین زائرسراهای امامزادگان نیز در این ایام پذیرای مسافرین و زایرین نوروزی بوده و در بعضی از استان ها که شرایط جوی نامناسب بود به صورت اضطراری، صحن ها و شبستان ها پذیرای مسافرین بود.

این مسوول عنوان کرد: طرح آرامش بهاری از سال ۸۹ آغاز شده و امسال دوازدهمین سال اجرای طرح است. در سال گذشته این طرح با شرایط خاصی و در قالب ایستگاه های سلامت اجرا شد. استان هایی همچون استان قزوین که از نظر تمدن دارای سابقه دیرینه هستند و امامزادگان شاخصی در آنها وجود دارد و عمدتا در مسیر تردد مسافرین قرار دارند، برنامه آرامش بهاری به طور مطلوبی برگزار شده که بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به چشم اندازه سازمان اوقاف در سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: ما در آستانه سال جدید هستیم و طبیعتاً برای هر سال چشم اندازی در نظر گرفته می شود که حوزه فرهنگی برنامه هایی را با اهداف ویژه مدنظر قرار می دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد:
برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته که به استان ها ابلاغ شده است. با توجه به ضرورت حضور فعال در فضای مجازی به ویژه در بحث «جهاد تبیین» که از خواسته های مقام معظم رهبری است، برنامه گسترده ای تبیین شده که فعال شدن موضوعات فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف به ویژه ظرفیت امامزادگان در فضای مجازی بخشی از این برنامه هاست.

حجت الاسلام عادل بیان کرد: همچنین طی دوسال گذشته در قالب کمک های مومنانه و مواسات، طرح های مختلفی را تدوین شد که حدود ۱۵ طرح در عناوین مختلف برای کمک های مومنانه اجرا شد و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و حمایتی در سطح کشور توزیع گردید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: یکی از برنامه های این ایام در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در بحث مواسات و کمک های مومنانه که طی دو سال اخیر اجرا شده، ویژه برنامه قرار دوازدهم است که روز ۱۲ هر ماه بسته های ارزاق توسط خیرین و موقوفات، بنام امام زمان(عج) توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها