با صدور پیامی؛

مرکز اسناد دفاع مقدس درگذشت مادر شهیدان قجه ای را تسلیت گفت

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت مادر شهیدان حسن و حسین قجه‌ای را تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۱۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ - 30March 2022

مرکز اسناد دفاع مقدس درگذشت مادر شهیدان قجه ای را تسلیت گفتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت مادر شهیدان حسن و حسین قجه‌ای را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

پدران و مادران شهدا، از مهم‌ترین ابزارهای الهی بودند برای این که جهاد استمرار یابد؛ برای این که ملت شکست نخورد؛ برای این که انقلاب در قمار جهانی نبازد و در این مقابله جهانی نتوانند آن را از میدان خارج کنند.

«حضرت امام خامنه‌ای»

با نهایت تأسف و تأثر اطلاع یافتیم «حاجیه خانم فاطمه صادق‌زاده»، مادر بزرگوار شهیدان گرانقدر حسن و حسین قجه‎ای (از فرماندهان و بنیان‎گذاران لشکر ۲۷ محمد رسول‎الله صل الله علیه و آله و سلم) و همچنین همسر رزمنده دریادل، مرحوم حاج جواد قجه‌ای دار فانی را وداع گفت و به دردانه‌های شهیدش ملحق شد.

رجاء واثق داریم که تربیت فرزندانی برومند چون شهیدان حسن و حسین قجه‌ای در دامن این بانوی مؤمنه، صبور و فداکار او را در اجر فراوان مجاهدت‌های فرزندانش سهیم و متنعم خواهد نمود.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با ادای احترام به مقام پر معنویت این مادر بزرگوار، این ضایعه بزرگ را به ملت شریف ایران، بیت معزز شهیدان قجه‌ای و دیگر وابستگان به ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای این مادر صبور، علو درجات و بهشت برین و برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌نماید.

امید است روح پاک و مطهر ایشان در جوار فرزندان شهیدش، سر سفره ائمه طاهرین (علیهم السلام) مهمان گردد.

بر این اساس، سردار شهید حسین قجه ای صبح عاشورای سال ۱۳۳۷ در زرین شهر اصفهان در دستان خسته پدر کشاورزش جای گرفت و در سایه تربیت عالمانه پدر رشد نمود. در سن ۷ سالگی به مدرسه رفت و تا اخذ مدرک دیپلم تحصیل نمود.

از کودکی علاقه زیادی به ورزش کشتی داشت و به عنوان قهرمان اول شهرستان و استان اصفهان برای چند سال متوالی معرفی گشت و به مسابقات انتخابی تیم ملی راه یافت. سال ۱۳۵۳ وارد فعالیت‌های سیاسی شد. سال ۱۳۵۶ به قم مهاجرت کرد و توسط مأموران ساواک دستگیر شد. چند مرتبه نیز به منظور فعالیت‌های سیاسی به شیراز و قم سفر کرد.

با پیروزی انقلاب به استخدام کمیته درآمد، چندی بعد به همراه دوستانش سپاه پاسداران زرین‌شهر را بنیان نهاد و خود نیز سبزپوش این نهاد مقدس گردید. قجه‌ای سپس به عنوان مسئول یک گروه به سنندج رفت و چهارماه در این شهر خالصانه خدمت کرد. در بازگشت به زادگاهش مسئولیت عملیات سپاه پاسداران زرین شهر را به او سپردند.

برای مدتی نیز مسئولیت توپخانه سپاه مریوان و دزلی را پذیرفت. هنوز مدتی نگذشته بود که به عنوان مسئول عملیات سپاه مریوان و دزلی معرفی گردید. حسین ماه‌ها با ضدانقلاب جنگید و در عملیات محمد رسول الله (ص) با سمت فرمانده عملیات حاضر شد.

بعد از شرکت در عملیات فتح المبین با سمت فرمانده گردان سلمان فارسی در عملیات بیت‌المقدس شرکت کرد و سرانجام در جاده اهواز – خرمشهر در ۱۶ اردیبهشت سال ۶۱ در سن ۲۴ سالگی شربت شهادت را نوشید و بر اثر اصابت گلوله به سرش به دیدار حق شتافت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار