نقد فیلم/

«دردسر‌های شیرین»؛ حرف امروز برای مخاطب امروزی

سریال دردسر‌های شیرین با پرداختن به موضوعات جوانان و خانواده‌ها سریال خوب و امروزی قابل درکی برای مخاطب است.
کد خبر: ۵۱۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰ - 02April 2022

دردسر‌های شیرین؛ حرف امروز برای مخاطب امروزیگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی؛ «دردسر‌های شیرین» عنوان سریال نوروزی شبکه‌ی پنجم سیما به کارگردانی سهیل موفق است.

تشکیل خانواده، فرزندآوری، اشتغال و مسائل مالی، رویاپردازی و هدفگذاری، مشکلاتی که در حین کار به وجود می‌آیند، سنگ اندازی‌ها و دسیسه چینی‌ها و... از اهم موضوعات اجتماعی هستند که در این سریال به آن‌ها مستقیما اشاره شده است.

علی و شیرین زوج جوانی هستند که در یک شرکت واردات مکمل‌های غذایی کودک مشغول به کار هستند. شیرین کاندیدای مدیر عاملی شرکت است. با دسیسه‌ی یکی از عوامل شرکت اسناد مربوط به مناقصه گم میشود به طوری که همه شیرین تمدن را مسئول اصلی این سهل انگاری فرض می‌کنند.

شیرین که در آستانه‌ی مدیرعاملی است از شرکت اخراج می‌شود و علی فرهنگ همسرش نیز به نشانه‌ی همراهی از شرکت استعفا می‌دهد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند شرکت خود را تاسیس کنند. اما با دسیسه‌ی برخی عوامل محصولات خارجی تهیه شده در گمرک ضبط می‌شود. آن‌ها سعی دارند دفتر کاری را برای مدت دو سال اجاره کنند که البته در موعد یک سال صاحب ملک به آن‌ها دستور به تخلیه می‌دهد.

این سریال بیشتر به موضوعات جوانان و خانواده‌ها اشاره دارد. شخصیت پیام برادر شیرین در مقابل شخصیت علی همسر شیرین طراحی شده است. علی جوانی است تحصیل کرده، در عین حالی که از شرکت به حمایت از همسرش استعفا داده، ولی بلافاصله شرکت خود را تاسیس کرده و عملا نشان داده است که اهل کار و تلاش و کوشش است و سعی می‌کند به شرکت تازه تاسیسش سرمایه تزریق کند.

او با بسیاری از سرمایه داران مذاکره میکند و نهایتا برخی از نزدیکانش در این باره به او یاری میرسانند. اما شخصیت پیام دقیقا معکوس اوست. او هنوز دانشجو است، ولی در اکثر کلاسهایش غیبت غیر موجه دارد. یک بار موتورش به سرقت رفت که البته بعدا پیدا شد. در اسباب کشی شرکت جدید خواهرش حضور دارد، ولی عملا کار مفیدی انجام نمی‌دهد. به خانمی ابراز علاقه می‌کند که از او بزرگتر است. همه‌ی این رفتار‌های پیام نشان از بلندپروازی‌های بی برنامه و بی هدف او دارد که البته در برابر هدف گذاری و مدیریت کاراکتر علی مایه‌ی عبرت مخاطب می‌شود.

در ابتدای عقد قرارداد اجاره‌ی دفتر کار، شیرین حامله است و پس از گذشت یازده ماه هنوز شیرین حامله است. جریان حاملگی شیرین نزدیک به یک سال به درازا کشیده است و کارگردان به کلی این مساله را فراموش کرده است. انتخاب نام سریال نیز بسیار هوشمندانه بوده است «دردسر‌های شیرین» هم به کاراکتر شیرین همسر علی اشاره دارد و هم به شیرینی‌های زندگی که البته گاهی به تلخی نیز می‌گرایند.

اگر برخی گاف‌ها را نادیده انگاریم، سریال دردسر‌های شیرین سریال خوب و امروزی قابل درکی برای مخاطب است. برعکس برخی از سریال‌های نوروز امسال که به وقایع چند دهه‌ی قبل اشاره دارند، دردسر‌های شیرین حرف روز جامعه را می‌زند بسیار مخاطب پسندتر است.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار