امیرعبداللهیان: برای رابطه با ازبکستان اهمیت ویژه‌ای قائلیم

وزیر امور خارجه در دیدار معاون نخست‌وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت ازبکستان ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به رشد و توسعه دو کشور گفت که جمهوری اسلامی ایران برای رابطه با ازبکستان اهمیت ویژه‌ای قائل است.
کد خبر: ۵۱۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ - 31March 2022

امیرعبداللهیان: برای رابطه با ازبکستان اهمیت ویژه‌ای قائلیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عمر رزاق اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت ازبکستان که به نمایندگی از این کشور در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تونشی چین حضور دارد، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و نوروز به مقام ازبکستانی خاطرنشان کرد: هر دو کشور توجه ویژه‌ای به عید نوروز داریم. خیلی خوشحالم که روابط ایران و ازبکستان رو به رشد و توسعه است.

وی با بیان این‌که کمتر از یک ماه پیش چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار و توافق‌ها و دیدارهای خوبی انجام شد، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کمیسیون به رشد بیش از پیش مناسبات کمک کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین بار دیگر تأکید کرد که سیاست دولت جدید ایران بر کشورهای حوزه آسیا و همسایگان تمرکز دارد و افزود: برای رابطه با کشور دوست و ازبکستان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار