دکتر صالحی در سالروز بازگشت آزادگان در قزوین:

هر آنچه ابوترابی از ایستادگی و مقاومت خود به دست آورد مرهون کسب رضای خدا بود

هر آنچه حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی از ایستادگی و مقاومت خود به دست آورد مرهون کسب رضای خدا بود و در نتیجه آن کسب رضای مردم.
کد خبر: ۵۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ - 17August 2015

هر آنچه ابوترابی از ایستادگی و مقاومت خود به دست آورد مرهون کسب رضای خدا بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، همایش بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان و همچنین یاد و خاطره سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین شهید ابوترابی با عنوان همایش "ابر فیاض"، همزمان با سالروز میلاد پربرکت دخت موسی بن جعفر (ع) و خواهر گرامی ثامن الحجج (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) در قزوین برگزار شد.

در این همایش که با حضور علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، سعید اوحدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت، مدیران و مسئولان استانی و همچنین خانواده های جانباز، شاهد و ایثارگر، در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، صالحی در ابتدای صحبت های خود در این مراسم گفت: افتخار دارم در این روز مبارک که مصادف است با سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن، در مراسم یاد و خاطره سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین شهید ابوترابی شرکت می کنم، از برادر بزرگوارم حاج سید محمد ابوترابی هم تشکر می کنم که تدارک دیدند تا در خدمت شما مردم شهر قزوین باشم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل روز جوامع غرب و از صحبت های امروز مسئولین در آمریکا این است که راز و رمز انقلاب اسلامی چیست؟ آن ها حیران و سرگردانند که این انقلاب چه کار کرده و چه ویژگی هایی داشته که ملت بزرگ آن توانسته اند اینگونه در برابر قید و شرط، تحریم ها، جنگ تحمیلی و انواع دیگر رفتارهای غیر انسانی محکم و استوار بایستند.

وی تصریح کرد: اینگونه بزرگداشت ها برای تذکر دادن به خود ماست، عزیزانی که رفتند و شهید شدند از کنگره عرش الهی به ایران و ملت ایران نگاه می کنند و می گویند اگر فراموشمان نکرده اید و همواره به یادمان هستید خوشحالیم، شما بانیان برگزاری این مجلس کار مبارکی انجام داده اید چون با زنده نگه داشتن یاد شهدا آن ها را خوشحال و خرسند کرده اید.

صالحی در ادامه به سیره زندگی و شخصیتی خاندان ابوترابی اشاره کرد و گفت: ما در اینجا یادی می کنیم از سید و امیر آزادگان حجت الاسلام و المسلمین شهید ابوترابی، در حقیقت می خواهیم الگو و اسوه ای را به جامعه مخصوصا قشر جوان جامعه معرفی کنیم، باید به جوانان خود بگوییم هر آنچه ابوترابی از ایستادگی و مقاومت خود به دست آورد مرهون کسب رضای خدا بود و در نتیجه آن کسب رضای مردم.

وی یاد آور شد: مرحوم ابوترابی از خانواده ای فقیه بود، مرحوم پدر ایشان از دانشجویان علامه طباطبایی بودند و مرحوم پدر ایشان و اجداد بزرگوارشان کسانی بودند که مایه افتخار این ملت و به خصوص مردم شهر قزوین می باشند، ابوترابی ها در زمینه علمی، عرفان و همچنین جهاد و ایثار چیزی کم نگذاشتند، مرحوم ابوترابی فخری است برای ما و تاج افتخاری است برای مردم این شهر.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این انقلاب سبب شد همان آرزوی انسانی که مولانا در پی آن بود، ما به وفور در شما ملت عزیز ببینیم، بدون نیاز به شمع و چراغ و گردش و جستجو در شهر، نگاه کنید به خیل عظیم شهدا و ایثار گران ما، بعضی ها هنوز بیست و اندی سال است که در بستر ناخوشی هستند و هرگاه به ملاقات آن ها می رویم، سپاسگزار خدا می باشند که این رفتارشان انسان را خجل زده می کند، انسانی که تا تیغی به پایش می رود زمین و زمان را به هم می زند.

این مسئول در ادامه افزود: سرمایه، نیروی انسانی و مدیریت سه عنصر برای پیشرفت معنی دار و پایدار می باشد و برای اینکه این پیشرفت منجر به حیات طیبه شود و از حیرانی و سردرگمی در امان باشد، نیازمند ایثار، آرمان گرایی و دین مداری هستیم که این ها را می توان در شخصیت مرحوم ابوترابی یافت.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: الگوی مقاومت نیز نمونه ای دیگر از این الگوهاست که با خواندن کتاب خاطرات اسرا و ایثارگران به آن پی خواهید برد، به راستی الگوی مقاومت کدام ملت این چنین است؟ ملتی که 36 سال همه چیز را تحمل می کند، انشاءالله یک زمانی بتوانیم نامه های وزارت امور خارجه را منتشر کنیم تا در دسترس عموم قرار بگیرد، در این مستندات به راحتی مشاهده می شود که دشمنان ایران به این فکر بودند که تحریم های فلج کننده اعمال کنند و از این طریق ملت را به خیابان ها بکشانند و رودرروی نظام کنند، آفرین بر ملتی که در برهه چند ماهه ای که با پرش چندباره قیمت دلار مواجه شدیم و سرمایه این مردم عزیز با قیاس دلار، به یک سوم کاهش پیدا کرد، خم به ابرو نیاوردند.

وی ادامه داد: الگوی دیگر، رهبری عزیزمان است که در همین مذاکرات هسته ای نقش موثر و مهمی در قبل، طول و بعد از اتمام مذاکرات داشتند و دارند، راهنمایی ها و تذکراتشان برای طرف مقابل، اخطاری بود که خطوط قرمز را بدانید چرا که این ملت قصد تسلیم شدن ندارند.

این سیاستمدار و مهندس هسته ای ادامه داد: اما الگوی آخر شیوه حکمرانی ولایت فقیه می باشد که این شیوه توانسته است خود را در منطقه و دنیا محبوب سازد، ایران کشوری در حال توسعه است اما در عرصه سیاسی و بین المللی در جایگاه یک کشور توسعه یافته قرار گرفته، وقتی وزیر امور خارجه ما به کشوری سفر می کند، با او همچون رئیس یک کشور برخورد می کنند نه وزیر امور خارجه، این همان عزتی است که اسلام به این کشور و ملت بخشیده است.

دکتر صالحی در بخش دیگر صحبت های خود گفت: با این مقدمه طولانی می خواهم بگویم که جمهوری اسلامی اینگونه به سمت میز مذاکره رفت، اگر این پیشینه نبود نمی توانستیم وارد مذاکرات شویم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: وقتی وارد فضای مذاکرات شدیم، به شخصه برای خود من و همچنین سایر همراهان خیلی عجیب بود که هیچ احساس کوچکی در برابر این 6 کشور به ظاهر قدرتمند جهان نداشتیم، گویی خداوند دست ما را گرفته بود و ملت ایران نیز از پشت سر ما را گرفته بودند که مبادا خم بشویم.

وی گفت: با اتکا به خدا، مردم و رهبری، مذاکره کنندگان ما مقتدرانه و محکم ایستادند و لحظه ای فکر نکردند در برابر ابر قدرت های دنیا ایستاده اند، این مذاکره کنندگان عصاره ملت شریف، آزاده و آزادی خواه ایران بودند، مردمانی که آزادی حق استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای را خواستار بودند و ما این آزادگی را در مذاکره کنندگان خود به وضوح می دیدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار