ما مقاوم هستیم/ زائر راهیان‌نور در گفت‌وگو با دفاع‌‌پرس:

رزمندگان حضرت زهرا (س) را مادر خود می‌دانستند

«کاظمی» گفت: در جبهه‌ها بر سر سربند «یا زهرا (س)» دعوا می‌شد و همه رزمندگان حضرت زهرا را مادر خود می‌دانستند، روی این حساب هم بدون‌شک موقعی که شهدا روی خاک می‌افتادند، حتما حضرت زهرا (س) آن‌ها را با خود می‌برد.
کد خبر: ۵۱۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ - 01April 2022

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: پیشکسوتان دفاع مقدس جاماندگان قافله شهیدان هستند؛ همان ذخایر ارزشمندی که سینه‌های آن‌ها گنجینه خاطرات حماسی دفاع مقدس است. وقتی در میان آن‌ها می‌رویم، هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌یابیم که این‌روزها حسرت جاماندن از قافله شهدا را نخورند و خاطرات مردان خدایی یعنی شهدا، حال و هوای آن‌ها را خدایی نکند.

هرساله وقتی زنگ اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به‌صدا درمی‌آید، پیشکسوتان دفاع مقدس برای حضور در سرزمین‌های نور پیش‌قدم هستند؛ برخی در میان زائران شهدا و برخی نیز در میان خادمان شهدا به مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌آیند تا خاطرات آن دوران برای‌شان تازه شده و مجدداً با هم‌رزمان شهید خود عهد و پیمان ببندند که تا آخرین نفس پای آرمان‌های این انقلاب ایستاده‌اند و نمی‌گذارند تا خون آن‌ها پایمال شود.

«ناصر کاظمی» یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس است که همراه با چفیه‌ای که بر گردن دارد، مسیر یادمان شهدای شلمچه را در حالی که در چهره‌اش حسرت و دلتنگی موج می‌زند، طی می‌کند؛ حسرت جاماندن از قافله شهدا و دلتنگی از دوستان شهیدش که پرکشیدند، این موضوع را وقتی فهمیدم که با او همکلام شدم.

«کاظمی» می‌گوید: خیلی دوست داشتم که منطقه شلمچه را ببینم و یاد و خاطره دوران دفاع مقدس برای من دوباره تداعی شود؛ چراکه من توفیق داشتم در دوران دفاع مقدس در خط مقدم شلمچه و حتی جلوتر تقریباً در ۳۰ کیلومتری بصره، همراه دیگر رزمندگان باشم.

رزمندگان حضرت زهرا (س) را مادر خود می‌دانستند

وی با حال و هوای خود از شلمچه را این‌گونه روایت می‌کند: واقعیت این است که شلمچه هنوز بوی دفاع مقدس دارد. آن زمان همه افکارمان در جنگ بود؛ ولی امروز پا روی خاکی که قدمگاه شهداست می‌گذارم و این موضوع حال من را دگرگون می‌کند.

«کاظمی» در ادامه سخنان خود تأکید می‌کند: این سرزمین‌ها را به باید به جوانان نشان دهند و خاطرات دفاع مقدس را برای آن‌ها تعریف کنند، این موضوع برای نسل‌های آینده یک نیاز است؛ بنابراین از دست‌اندکارانی که این اهداف را ایجاد کردند تا سیره شهدا ترویج شود، تشکر می‌کنم.

شلمچه را همه به نام و یاد حضرت زهرا (س) می‌شناسند؛ بنابراین از این پیشکسوت دفاع مقدس می‌خواهم تا در این‌باره صحبت کند و نظر خود را درباره جمله «شلمچه بوی چادر خاکی زهرا می‌دهد» که ابتدای ورودی یادمان شهدای شلمچه نوشته شده است، بگوید. «کاظمی» نیز در حالی که حال و هوایش زهرایی شده و اشک از چشمانش جاری می‌شود، پاسخ می‌دهد: جمله «شلمچه بوی چادر خاکی زهرا می‌دهد» را شهدا تجربه کردند و هرکس این موضوع را تجربه می‌کرد، پر می‌کشید؛ یعنی به شهادت می‌رسید. ما هم که امروز بازمانده‌ایم، حال و هوا و رشادت‌های شهدا را بعد از این‌که آن‌ها رفتند، درک کردیم.

وی خاطرنشان می‌کند: «شلمچه بوی چادر خاکی زهرا می‌دهد» روی سربند «یا زهرا (س)» رزمندگان خلاصه می‌شود؛ چراکه در جبهه‌ها بر سر سربند «یا زهرا (س)» دعوا می‌شد و همه رزمندگان حضرت زهرا را مادر خود می‌دانستند، روی این حساب هم بدون‌شک موقعی که شهدا روی خاک می‌افتادند، حتما حضرت زهرا (س) آن‌ها را با خود می‌برد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار