یادداشت/علی عبدالصمدی

نگاهی اجمالی به برنامه‌های ترکیبی تلویزیون در نخستین نوروز قرن جدید

تلویزیون با سیاستگذاری صحیح می‌تواند در جلب و جذب بیننده گوی سبقت را از دیگر رقبایش (مانند شبکه‌های اجتماعی و غیره) به سادگی برباید.
کد خبر: ۵۱۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ - 02April 2022

نگاهی اجمالی به برنامه‌های ترکیبی تلویزیون در نخستین نوروز قرن جدیدگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی؛ همه ساله شبکه‌های مختلف تلویزیونی با تهیه و تولید و پخش برنامه‌های گفت‌وگو محور سعی دارند تا به نحو احسن به استقبال سال نو و بهار طبیعت بروند.

امسال نیز شبکه‌های تلویزیونی در این امر سنگ تمام گذاشتند و توانستند نوروزی به یادماندنی را برای مخاطبین خود رقم زنند.

از شبکه‌های فراملی تا شبکه‌های ملی و استانی هر کدام در این امر مهم اهتمامی خاص ورزیدند. فرمول یک، تاک، احوالپرسی، عصر جدید، بهار جان و سین هشتم از پر مخاطب‌ترین این برنامه‌ها بودند که از میان آن‌ها عصر جدید با استقبال عمومی بیشتری مواجه شد.

ویژه برنامه‌ی سال تحویل عصر جدید با اجرای مشترک علیخانی و غیاثی رکورددار بیشترین مخاطب شد. هر چند احسان علیخانی با عنایت به تجربه‌ای که دارد در اجرا مسلط‌تر عمل کرد. البته نباید از این نکته غافل شد که تهیه کننده‌ی عصر جدید احسان علیخانی است و در اجرا یقینا مسلط‌تر عمل کرده است.

دعوت از خوانندگان نسل جدید مانند مصطفی راغب، آرون افشار، فرزاد فرخ و... و بازخوانی قطعات موسیقایی خاطره انگیز قدیمی باعث شد به جذابیت این برنامه اضافه شود.

فرمول یک نیز با اجرای سید علی ضیا در رده‌ی دوم جلب و جذب مخاطب قرار داشت. این برنامه نیز با دعوت از هنرمندان و نیز چهره‌های مردمی سال گذشته توانست برنامه‌ی درخور شانی را ارائه دهد.

بهار جان در شبکه‌ی تهران (پنج سیما) نیز در رده‌ی سوم قرار گرفت. هنرمندان معروفی مانند ایرج خواجه امیری، حامد همایون، سعید راد، کوروش معصومی، ابوالفضل پورعرب و ... با حضور در این برنامه طی روز‌های اول سال نو، توانستند برنامه‌های زنده و مخاطب پسندی را ارائه دهند.

البته دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز به نوبه‌ی خود در استقبال از بهار و جشن نوروز همت گماشتند، ولی سه برنامه‌ی فوق الذکر سنگ تمام گذاشتند و بازخورد اجتماعی متفاوتی را داشتند.

تلویزیون با سیاستگذاری صحیح می‌تواند در جلب و جذب بیننده گوی سبقت را از دیگر رقبایش (مانند شبکه‌های اجتماعی و غیره) به سادگی برباید. این سیاستگذاری در ایام نوروز قرن جدید به وضوح دیده شد و امید است این سبک از سیاست‌ها در برنامه سازی تلویزیونی طی دیگر مواقع سال مانند ماه مبارک رمضان نیز محسوس باشد.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار