دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت مقابله با حربه استکبار جهانی در استفاده ابزاری از حقوق بشر

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ستاد حقوق بشر گفت: ما در این تفاهم‌نامه دور هم جمع شده‌ایم تا بتوانیم در مقابل حربه استکبار جهانی که استفاده ابزاری از حقوق بشر می‌کند مقابله کنیم و قدم‌های مؤثری برداریم.
کد خبر: ۵۱۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ - 03April 2022

ضرورت مقابله با حربه استکبار جهانی در استفاده ابزاری از حقوق بشر

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ستاد حقوق بشر، اظهار داشت: امروز حقوق بشر یکی از مسائلی است که در همه عرصه‌های علمی فرهنگی در جهان مطرح است و اسلام نسبت به حقوق بشر عنایت ویژه‌ای دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اساس حقوق بشر را اسلام بنیان‌گذاری و محور اصلی حیات بشر را خداوند متعال معرفی کرده است. در مقابل آن حقوق بشر امریکایی است که به دنبال منافع استکبار جهانی بوده و از حقوق بشر به نحو ابزاری استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: ما در تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ستاد حقوق بشر تلاش می‌کنیم با کمک نهاد‌های دیگر اموری را پیگری کنیم تا حقوق بشر آنطور که اسلام معرفی می‌کند به نفع بشر و انسان باشد.

حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: حقوق بشر اسلامی آنقدر شیرین است که اگر به درستی به جهانیان معرفی شود قطعا به جان انسان‌ها گوارا خواهد بود. ما در این تفاهم‌نامه دور هم جمع شده‌ایم تا بتوانیم در مقابل حربه استکبار جهانی که استفاده ابزاری از حقوق بشر می‌کند مقابله کنیم و قدم‌های مؤثری برداریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: در ستاد حقوق بشر فعالیت‌های خوبی شکل گرفته، اما جای کار بیشتری وجود دارد باید فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار