دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

وحدت رمز ماندگاری ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: باید همه در جهت دستورات الهی و در مسیر وحدت در بین مسلمانان قدم برداریم که تاکنون ایران را از گزند دشمنان مصون نگه داشته است.
کد خبر: ۴۹۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 02December 2021

وحدت رمز ماندگاری ایران اسلامی است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» امروز (پنجشنبه) در نشست با روحانیون، طلاب و نخبگان حوزه و دانشگاه شهرستان سقز، اظهار داشت: امروز جهان کفر تنها به تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان فکر می‌کند و باید همه در زیر پرچم اسلام تلاش کنیم توطئه‌های آنان را مثل همیشه خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه دین اسلام بر پایه اخوت و برادری پایه‌ریزی شده است، بر تقویت این اصل مهم اسلامی در جامعه تاکید کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه روحانیان نقش ارزنده‌ای در تحکیم وحدت و تقویت مشترکات دینی در بین مردم بر عهده دارند، از این قشر دینی دعوت کرد در مسیری که دین توصیه کرده است عمل کنند.

شهریاری گفت: باید همه در جهت دستورات الهی و در مسیر وحدت در بین مسلمانان قدم برداریم که تاکنون ایران را از گزند دشمنان مصون نگه داشته است.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: استکبار جهانی با به راه انداختن جنگ توسط ایادی‌اش در کشور‌های مختلف اسلامی، همواره سعی کرده است مسلمانان را علیه هم بشوراند که خوشبختانه نقشه‌های آنان همیشه با هوشیاری مردم با شکست مواجه شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره در کنار مظلومان در برابر استکبار ایستاده است، افزود: همین ویژگی موجب شده دشمنان برای ما مشکلاتی ایجاد کنند که باز هم شاهد شکست آنان در تمام زمینه‌های هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قوم کُرد همیشه در تمام عرصه‌ها از نظام اسلامی پشتیبانی کرده است و در درون کشور از سوی آنان برای نظام مشکلی ایجاد نشده، بلکه تمام توطئه‌ها از خارج کشور پایه‌ریزی شده است که باز این دسیسه‌ها با شکست مواجه شده است.

وی افزود: استکبار جهانی درصدد است کشور ما به هیچ نوع از تکنولوژی دست پیدا نکند؛ اما فرزندان این کشور اسلامی نقشه‌های آنان را با کار جهادی خنثی می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: باید با مدیریت صحیح و بهره‌گیری از فکر جوانان لایق و متعهد ایرانی کشور را از گزند دشمنان مصون نگه داریم.

فرماندار ویژه سقز هم در این نشست اظهار داشت: تقریب در سیاست به معنای همگرایی است و باید این همگرایی را در راستای وحدت ترویج دهیم.

کامیل کریمیان با بیان اینکه در دنیای اسلام علی‌رغم اختلاف سلیقه و نوع نگرش‌ها، یک وحدت و همگرایی پررنگ وجود دارد، افزود: با حفظ افتراقات به یک وحدتی رسیده‌ایم که در مقابل استکبار و کسانی که می‌خواهند تعرضی به اندیشه‌های اسلامی داشته باشند ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام به دنبال اندیشه هراسی، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی هستند.

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی ما بر اساس تقریب است و نگاه جمهوری اسلامی به‌تقریب یک نگاه استراتژیک است و تقریب به معنای اعتقادی جز اصولی پذیرفته شده است و وحدت دنیای اسلام یک ضرورت است.

کریمیان عنوان کرد: پیام انقلاب به دنیا، اخلاق اهل بیت (ع) و ائمه (ع) و مدارا و توجه به تقریب و وحدت است و ادبیات و گفتمان ما باید در جهت تقریب مذاهب باشد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز نیز در این مراسم گفت: شهرستان سقز از نظر نخبه‌پروری و دانش‌پروری جایگاه ویژه‌ای در استان دارد و روحانیون و ماموستایان این دیار خدمات ارزنده به جامعه کرده‌اند.

ماموستا سید فاروق حسینی با بیان اینکه ۳۵۰ مسجد و ۴۵۰ روحانی، ۲ حوزه علمیه در شهرستان سقز وجود دارد، ماموستایان و طلاب نسل طلایی سقز که در ترویج علم و دانش و اخلاق نقش بسزای داشتند با دانش و علم پربار خود باعث انسجام و وحدت امت اسلامی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هشت روحانی این شهرستان در راه انقلاب اسلامی شهید شدند، اضافه کرد: ۱۶۰ روستای شهرستان دارای روحانی هستند، ولی با حقوق ناچیز و باور دینی محکم در این روستا‌های دور دست مشغول به خدمت هستند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار