دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب:

صلح عادلانه و مدارای عاقلانه در دستور کار جوامع اسلامی باشد

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه ما باید در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنیم، گفت: جوامع و گروه‌های اسلامی باید با مردم‌سالاری دینی به دنبال حل مشکلات باشند و از نزاع دوری کنند و صلح عادلانه و مدارای عاقلانه را در دستور کار خود قرار بدهند.
کد خبر: ۴۸۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ - 23October 2021

صلح عادلانه و مدارای عاقلانه در دستورکار جوامع اسلامی باشد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت محمد (ص) اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی این اولین جلسه حضوری کنفرانس است که به‌صورت حضوری و وبیناری برگزار شد. در افتتاحیه هم با حضور رئیس‌ جمهور به دلیل محدودیت کرونایی در خدمت ۳۵ مهمان بودیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشریح برنامه‌های انجام شده طی هفته گذشته در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: کار حجیمی امسال شکل گرفت که بالغ بر ۳۹ کشور سخنرانی داشتیم و حدود ۵۱۴ سخنرانی برای ما ارسال شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از کنفرانس موفق شدیم ۱۲ جلد موسوعه آثار آیت‌الله تسخیری را به چاپ برسانیم، ادامه داد: مجموعه مقالات نیز به سه زبان به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: امروز شاهد جنگ و تنازع در جهان اسلام هستیم؛ این در حالی است که استکبار جهانی همواره در تلاش هستند با ایجاد جنگ حضور خود را در منطقه موجه جلوه بدهند؛ از سویی برخی کشور‌های منطقه با کمک به استکبار به این موضوع دامن می‌زند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: ما باید برای مشکلات در منطقه راهکار‌هایی داشته باشیم از جمله اینکه در برابر استکبار جهانی با ارتقاء قوت و قوی شدن مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اسلام ایستادگی کنیم، گفت: جوامع و گروه‌های اسلامی باید با مردم‌سالاری دینی به دنبال حل مشکلات باشند و از نزاع دوری کنند و صلح عادلانه و مدارای عاقلانه را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار