شهریاری در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی مطرح کرد؛

تلاش استکبار جهانی برای غارت کشورهای اسلامی/ لزوم دنبال کردن روش‌های عقلایی برای حل اختلافات

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به رگیری‌های موجود در جهان اسلام گفت: استکبار جهانی همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و خونریزی حضور خود در منطقه را موجه جلوه دهد و به غارت کشور‌های اسلامی بپردازد.
کد خبر: ۴۸۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ - 19October 2021

دلایل مشکلات موجود در جهان اسلام و راه‌های مقابله با آنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع تقریب در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن قدردانی از حضور ریاست جمهوری و تبریک به مناسبت میلاد رسول گرامی اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: متأسفانه امروز در جهان اسلام شاهد جنگ و درگیری و خونریزی هستیم؛ به همین دلیل موضوع سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی را اتحاد اسلامی، «صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» قراردادیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: استکبار جهانی همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و خونریزی حضور خود در منطقه را موجه جلوه دهد و به غارت کشور‌های اسلامی بپردازد.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه به بیان برخی از دلایل مشکلات و درگیری‌های موجود در جهان اسلام پرداخت و افزود:  وجود برخی از علمای سرسپرده که زمینه حضور ظالمان در کشور‌های اسلامی را فراهم و به عادی سازی روابط با کشور‌های اسلامی روی می‌آورند، وجود اختلافات دامنه دار در کلام و عقاید و مذاهب و جهالت و خیانت برخی از پیروان مذاهب اسلامی که خشونت را ترویج می‌کنند، فقدان مردم سالاری دینی در برخی کشور‌ها و وجود نگاه طایفه گری و قومی گرایی و تبعیت از تعصبات کور، وجود گروه‌ها و احزاب معارض در کشور‌های اسلامی و وجود سوء ظن به یکدیگر در راستای تحمیل منافع حزبی و ... دانست.

حجت‌الاسلام شهریاری در ادمه راه کار‌هایی را هم برای حل مشکلات موجود در بین کشور‌های اسلامی ارائه کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر استکبار جهانی و زیاده خواهی آن با ایجاد نظامات قوی دولتی و اقتصادی و... در کشور‌های اسلامی، قطع وابستگی علمای اسلام به حکومت‌های مستبد، رعایت ادب اختلاف در بین پیروان مذاهب مختلف، افشاگری اقدامات استکبار از سوی رسانه‌های انقلابی، تعلیم جهال به دست علما، دنبال کردن مطالبه به حق ملت‌های اسلامی، حذف قومی گرایی و ملی گرایی و متوسل شدن به دامن قرآن و پیامبر (ص)، دنبال کردن روش‌های عقلایی برای حل اختلافات از طرف گروه‌ها و احزاب معارض، رقابت سالم بین کشور‌های اسلامی که می‌تواند بسیار سازنده باشد.

دبیرکل مجمع تقریب در پایان سخنان خود گزارش مختصری از برنامه‌های سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را به میهمانان ارائه کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها