با موضوع کتاب

دومین جشنواره مجسمه‌های شنی در رامسر برگزار می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: دومین جشنواره مجسمه های شنی با حضور اعضای کانون پرورش فکری مازندران برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ - 17August 2015

دومین جشنواره مجسمه‌های شنی در رامسر برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به  نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران قاسم عزیززاده گرجی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: امسال دومین دوره جشنواره مجسمه های شنی ویژه اعضای دختر مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران در شهرستان رامسر برگزار می شود.

گرجی افزود: با توجه به بهره گیری از مواهب طبیعی و دریای مازندران این جشنواره ویژه اعضای نوجوان دختر11 تا 17 سال مراکز فرهنگی و هنری کانون بوده که در مرحله مقدماتی در مراکز فرهنگی و هنری آغاز شده و با حضورگروه های برتر نیز در مرحله استانی در تاریخ سوم شهریور مرداد ماه در ساحل "لیدو " شهرستان رامسر با مشارکت فرمانداری و ستاد هفته فرهنگی شهرستان رامسر به اجرا در خواهد آمد.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه این جشنواره با عنوان مجسمه های شنی و با موضوع کتاب در نظر گرفته شده است تصریح کرد: تقویت فرهنگ مطالعه و افزایش حس لذت کتابخوانی در بین اعضای نوجوان با بهره مندی از ظرفیت فعالیت جذاب و پر مخاطب مجسمه سازی، از مهمترین اهداف مورد نظر در این جشنواره بوده است.

گرجی با بیان دیگر اهداف این طرح اظهار داشت: افزایش حس مشارکت و همدلی بین اعضا در یک فعالیت گروهی، شناخت، کشف وتقویت مهارتها، توانمندیها و قابلیت ها ی اعضا در کنار یکدیگر، شناخت عناصر پیرامونی و محیطی و استفاده از آن به عنوان یک ابزار هنری و تشویق اعضا به انجام کارگروهی و شیوه های انجام آن با توجه به قابلیت های آنها از عمده اهداف این جشنواره می باشد.

وی از نحوه برگزاری این جشنواره سخن گفت و یادآورشد: مربیان کانون از بین کتاب های موجود مراکز، 10 عنوان کتاب انتخابی از سوی اعضا را که از حیث محتوا و تصویر دارای زیبایی و جذّابیت های لازم باشد در اختیار گروه های داوطلب قرار می دهد تا تصاویر آن کتاب ها در قالب مجسمه های شنی ساخته شود.

گرجی ادامه داد: بر این اساس با توجه به ماهیت محتوایی و تصویری کتاب های گروه سنی نوجوان، اعضا می توانند در کار مجسمه سازی خود به بازآفرینی شخصیت ها و تصاویر واقعی یا تخیلی کتاب مورد نظر اقدام نمایند.

یادآور می شود در این جشنواره 29 گروه با ترکیب سه نفر عضو و یک نفر مربی از مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران حضور دارند که در نهایت 3 گروه که طرح بهتری را ارایه دهند به عنوان برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار