دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تلاش ناکام آمریکایی‌ها و آل سعود در تضعیف محور مقاومت

تمامی تلاش‌ها و برنامه‌های آل سعود و دولت آمریکا در پشت پرده، در راستای تضعیف حزب الله با تدابیر «سید حسن نصرالله» تا امروز بی‌نتیجه مانده و شکست خورده است.
کد خبر: ۵۱۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۷ - 05April 2022

تلاش ناکام آمریکا و آل سعود برای دخالت در لبنان و تضعیف مقاومتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دخالت‌ها و خرابکاری‌های اخیر دولت آمریکا و رژیم آل سعود در امور داخلی لبنان و تضعیف حزب‌الله لبنان تا امروز با ناکامی روبرو شده و آن‌ها عملا در اجرا و پیشبرد اهداف خود با شکست مواجه شدند.

با توجه به سابقه طولانی دخالت آمریکا و کشور‌های غربی در امور داخلی لبنان اخیرا شاهد هستیم که عربستان سعودی هم با رصد وضعیت امروز این کشور به دنبال دخالت در امور داخلی لبنان بوده و به دنبال دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود در این کشور است.

از این روی شاهد هستیم که در حال حاضر و با توجه به درپیش بودن انتخابات پارلمانی در لبنان، فعالیت‌های آن‌ها نیز به شدت افزایش پیدا کرده است. این فعالیت‌ها و خرابکاری‌ها تا آنجا گسترش یافته که شاهد هستیم عملا این کشور به صحنه دخالت‌ها و دست اندازی‌های علنی آمریکا و عربستان سعودی تبدیل شده است.

یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های آمریکا و رژیم آل سعود از دخالت در امور داخلی لبنان تحریک مردم این کشور علیه «حزب‌الله» لبنان و ایجاد نارضایتی از عملکرد و فعالیت‌های این گروه مقاومت مردمی است. آن هم نیروی مقاومتی که در سال‌های اخیر همچون سدی محکم و مستحکم در برابر تجاوزات و زیاده خواهی‌های «رژیم صهیونیستی» قد علم کرده است.

تمامی این بازی‌ها و شیطنت‌ها در شرایطی ادامه دارد که «حزب‌الله» لبنان به عنوان گروه مقاومتی که حامی و پشتیبان ملت لبنان است بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمان لبنان در تاریخ و زمان مقرر و از پیش تعیین شده تاکید دارد. زیرا اولویت اصلی «حزب‌الله» برقراری امنیت و بازگشت آرامش در عرصه سیاسی لبنان است.

حال با نگاهی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر متوجه می‌شویم اهداف و ایده آل‌های «حزب‌الله» لبنان دقیقا موضوع و عامل اصلی دخالت‌های آمریکا و رژیم سعودی در این کشور است. زیرا دشمنان لبنان و دشمنان ملت لبنان فقط به یک چیز می‌اندیشند و آن جلوگیری از رسیدن این کشور به صلح، ثبات و آرامش است.

البته نکته مثبت و امید بخش همراهی سایر احزاب و گروه‌های مقاومت با «حزب‌الله» لبنان است. به صورتی که «جنبش امل» در بیانیه‌هایی که توسط مقامات مختلف خود ازجمله «خلیل همدان» عضو هیات رئیسه این جنبش منتشر کرده سخنانی را پیرامون گمانه‌زنی‌ها درمورد تعویق برگزاری انتخابات پارلمان لبنان مطرح کرده و تاکید کرده که این جنبش نیز همانند «حزب‌الله» لبنان مخالف هرگونه تاخیر در برگزاری انتخابات است.

اما چرا آمریکا و عربستان سعودی تمام توان و تمرکز خود را برای تحریک مردم علیه «حزب‌الله» و ایجاد نارضایتی متمرکز کردند؟ پاسخ بسیار ساده و روشن است. آن‌ها اصلا دوست ندارند نمایندگان این گروه مقاومت مردمی با اقبال مردم لبنان روبرو شده و به پارلمان این کشور راه پیدا کنند.

نکته ترسناک ماجرا اینجاست که اگر چنین شود شاهد کاهش چشمگیر و قابل توجه قدرت «حزب‌الله» در عرصه سیاسی لبنان خواهیم بود. موضوعی که موجب شده تا شاهد آغاز یک جنگ سیاسی علیه این گروه مقاومت مردمی لبنانی توسط آمریکا و با همکاری رژیم آل سعود باشیم تا بلکه بتوانند با اجرای نقشه‌های خرابکارانه و تفرقه افکنانه خود اقدام به تضعیف پایگاه مردمی «حزب‌الله» کنند.

این خرابکاری‌ها و دخالت‌ها تا آنجا گسترش یافته و سر و صدا ایجاد کرده که سایر مقامات لبنانی هم لب به اعتراض گشوده و نسبت به این رویداد‌ها و وقایع معترض شدند. یکی از این افراد شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی «حزب‌الله» است که در سخنانی با اعتراض به آمریکا و کشور‌های غربی گفته لبنان امروز به عرصه‌ای برای مداخلات آمریکایی-سعودی تبدیل شده است. در این رابطه نیز چندی پیش «حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت - وابسته به حزب‌الله - گفت که آمریکایی‌ها جنگ سیاسی علیه جریان مقاومت را کلید زده‌اند تا بتوانند کرسی‌های جریان مقاومت را کاهش دهند.

باتوجه به ریشه عمیق و مستحکم «حزب‌الله» در میان مردم و گروه‌های مخلف لبنان و اقبال فراوانی که از سوی مردم این کشور نسبت به این گروه مقاومت مردمی داریم و همچنین رهبری هوشمندانه «سید حسن نصرالله» بر «حزب‌الله» این نقشه‌ها و خرابکاری‌ها هم همانند سایر برنامه‌های گذشته دشمنان لبنان محکوم به ناکامی و شکست است.

اما در پایان باید گفت با توجه به تمامی دسیسه‌ها و خرابکاری‌های دشمنان «حزب‌الله» و دشمنان ملت لبنان انتخابات پارلمان این کشور برگزار خواهد شد و مجددا شاهد راه یافتن نمایندگان این گروه مقاومت مردمی به پارلمان لبنان و نقشه بر آب شدن تمامی برنامه‌های آمریکا و عربستان سعودی خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها