نماینده مردم در مجلس:

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکار برون رفت از مشکلات است

مالکی گفت: امروزه تشکیل دولت فراگیر در افغانستان یکی از موضوعات مهمی است که همه کشور‌ها به آن اعتقاد دارند، زیرا تاریخ نشان داده هیچ قومی در این کشور نمی‌تواند به‌تنهایی امور را پیش ببرد.
کد خبر: ۵۱۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ - 05April 2022

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکار برون رفت از مشکلات است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فداحسین مالکی» عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت سومین نشست وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان، اظهار داشت: تغییرات رخ داده در حاکمیت افغانستان موجب شد حضور یکسری جریانات تکفیری در این کشور بیشتر شود که موجب نگرانی برای همه کشور‌های منطقه شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با تجاوز به افغانستان و همچنین خروج برنامه ریزی شده از این کشور زمینه ایجاد بحران و تنش را فراهم کردند، مطرح کرد: بر این اساس شرایط این کشور خیلی پیچیده‌تر از گذشته شده و نگرانی همسایگان را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: امروزه تشکیل دولت فراگیر یکی از موضوعات مهمی است که همه کشور‌ها به آن اعتقاد دارند، زیرا تاریخ نشان داده هیچ قومی در این کشور نمی‌تواند به تنهایی امور را پیش ببرد و باید از همه گروه‌ها و جریان‌ها در این امر مشارکت داشته باشند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان امروزه مردم افغانستان دچار مشکلات اساسی هستند که زندگی برایشان سخت شده است لذا کشور‌های همسایه افغانستان در این اجلاس نسبت به این این مهم ابزار نگرانی کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم زمینه ایجاد ثبات و امنیت در این کشور فراهم شود، زیرا تحقق این امر برای همسایگان نیز رخداد خوبی است.

منب: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار