نماینده مردم در مجلس:

امنیت پایدار افغانستان در گرو تأسیس دولت فراگیر است

مالکی گفت: تا زمانی که دولت فراگیر در افغانستان ایجاد نشود امنیت واقعی در این کشور ایجاد نمی‌شود و بیشترین آسیب را مردم و اقوام افغان می‌بینند.
کد خبر: ۵۲۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ - 17May 2022

امنیت پایدار افغانستان در گرو تاسیس دولت فراگیر است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: طالبان باید در مقابل مجامع بین المللی تمکین کند و این تمکین به معنای تشکیل دولت فراگیر و با حضور همه جریانات داخل این کشور است و اگر این اتفاق رخ ندهد سخن و شعار به کار مردم نمی‌آید.

وی افزود: تا زمانی که دولت فراگیر در افغانستان ایجاد نشود امنیت واقعی در این کشور ایجاد نمی‌شود و بیشترین آسیب را مردم و اقوام می‌بینند و فارسی زبانان که ۶۰ درصد جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند نیز باید در دولت نقش داشته باشند، اما متاسفانه سیر مسائل به سمتی نیست که دولت فراگیر ایجاد شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این روز‌ها داعش در افغانستان فعال است، اما امنیت مردم با طالبان است و باید مسئولیت امور را به دست بگیرد و هرچه سریعتر شرایط را سامان دهد تا نا امنی‌ها به یک جنگ بزرگ قومیتی و در این کشور بدل نشود.

بر اساس این گزارش، در ماه‌های اخیر نا امنی و انفجار‌ها در شهر‌های مختلف افغانستان به ویژه در مراکز دینی و فرهنگی رو به افزایش است و این مسأله در کنار مشکلات مرزی نگرانی‌هایی را در خصوص امنیت منطقه و افزایش مهاجرت ایجاد کرده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها