فرماندار نکا:

شانزدهمین یادواره سردار شهید «محمدحسن طوسی» برگزار می‌شود

«بابایی» گفت: شانزدهمین یادواره سردار شهید «محمدحسن طوسی» پنجشنبه ۱۸ فروردین در نکا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷ - 05April 2022

شانزدهمین یادواره سردار شهید «محمدحسن طوسی» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عبدالرضا بابایی» فرماندار نکا عصر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اسلام اساسا با جهاد آمیخته شده است، اظهار داشت: فرهنگ جهادی و نگاه جهادی پیوند ناگسستنی از اسلام و آموزه‌های اسلام دارد.

وی افزود: اصل جهاد و دفاع در نگاه دین مبین اسلام، اصل جدانشدنی است و در دوره‌های مختلف با شیوه‌های مختلف ظهور و بروز داشته است.

بابایی ادامه داد: عرصه دفاع مقدس در طول تاریخ اسلام یکی از قله‌هاست و ابعاد مختلف آن قابل بررسی است.

این مسئول اضافه کرد: اسلام و انقلاب اسلامی با فرهنگ جهاد عجین است و اصل ناگسستنی از اسلام و انقلاب محسوب می‌شود و انقلاب را به پیروزی رساند.

فرماندار نکا تصریح کرد: تاریخ هشت سال دفاع مقدس سراسر درس است و باید در دانشگاه‌ها و مدارس و مجموعه‌های علمی به عنوان موضوع اصل، بحث و بررسی شود و عبرت‌هایی را کسب کنیم.

بابایی با بیان اینکه در معرفی سرداران شهید استان و شهرستان آنطور که شایسه است، کاری صورت نگرفت، بیان داشت: مازندران در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشت و لشکر ویژه ۲۵ کربلا ممتاز و ویژه بود.

این مسئول به ویژگی‌های سردار شهید طوسی پرداخت و اضافه کرد: قدرت جذب امام و اسلام، شهید طوسی را از نقطه آغازین به اوج و شهادت رساند و نقش این سردار شهید و توفیقاتی که در عملیات والفجر ۸ به دست آمد ارزنده و بی‌بدیل بوده است.

فرمانده نکا از برگزاری شانزدهمین یادواره سردار سرلشکر شهید «محمدحسن طوسی» خبر داد و عنوان کرد: این مراسم پنجشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۷ با سخنرانی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در مصلای امام خمینی شهرستان نکا برگزار می‌شود.

وی برگزاری یادواره‌های مجازی و جمع آوری خاطرات همرزمان این شهید را کار بسیار ارزنده دانست و تصریح کرد: همچنین اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی به مقصد مزار شهید طوسی از برنامه‌های ستاد یادواره خواهد بود.

بابایی گفت: شرط بقاء و استمرار انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت است و مسئولین باید خود را به این فرهنگ مأنوس کنند و با تأسی از شهدا برای حفظ اسلام و انقلاب تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار