در نشست هفته‌ی هنر انقلاب مطرح شد؛

سینما‌های حوزه هنری یکشنبه ۲۱ فروردین نیم‌بها است/ ۳۰ چهره هنر انقلاب تجلیل می‌شوند

دبیر هفته هنر انقلاب از نیم‌بها شدن سینما‌های حوزه هنری در روز یکشنبه به مناسبت روز سینما در هفته‌ی هنر انقلاب خبر داد و گفت: امسال بخاطر شیوع کرونا در انتخاب چهره برتر هنر انقلاب چالش داشتیم، اما در همین راستا ۳۰ چهره‌ی هنری تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 06April 2022

سینما‌های حوزه هنری یکشنبه ۲۱ فروردین نیم‌بها است/ ۳۰ چهره هنر انقلاب تجلیل می‌شوندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری هفته‌ی هنر انقلاب، با حضور «مجدالدین معلمی» دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی، سید مسعود شجاعی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی برگزار شد.

معلمی: ۳۰ چهره‌ی هنر انقلاب تجلیل می‌شوند

مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا غیر از اینکه فضای سلامت مردم را تعطیل کرد به فعالین عرصه هنر نیز آسیب زیادی زد چراکه وقتی اجتماعات از دست می‌روند فعالیت‌های هنری دچار خدشه می‌شود لذا با تعطیلی سینماها، سالن‌های تئاتر و گالری و کنسرت‌ها ارتباط با مردم قطع می‌شود و زمینه عرضه فرهنگ و هنر دچار خدشه می‌شود و زمینه ارتباط فرهنگ و مردم را دچار مشکل می‌کند.

دبیر هفته هنر انقلاب به تشریح جزئیات برنامه‌های این هفته پرداخت و با تاکید براینکه تولیدات هنری همچنان زنده است، گفت: باید برای دوره جدید فعالیت فرهنگی و هنری فکر کنیم؛ لذا امسال برای انتخاب چهره سال دچار مشکل بودیم چراکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب این چهره اقبال عمومی و تاثیرگذاری و استقبال مردم بود لذا امسال با سختی چهره هنر سال انتخاب شد.

وی با تاکید براینکه در این هفته سه جنس اتفاق و رویداد خواهیم داشت، افزود: اولین اقدام این هفته تکریم از هنرمندان و اهالی فرهنگ است. حوزه هنری از یکشنبه تا پنج‌شنبه به مدت پنج شب هر شب یک رشته تخصصی را دعوت خواهد کرد و ضمن دعوت از پیشکسوتان تبادل نطر خواهیم کرد. یک‌شنبه شب سینما تئاتر، دوشنبه شب نویسندگان، سه‌شنبه شب محققان و راویان، چهارشنبه شب موسیقی و شعر و پنج‌شنبه هنر‌های تجسمی و عکس خواهد بود.

معلمی خاطرنشان کرد: در هر رشته تخصصی سه نفر از برگزیدگان تقدیر خواهند شد که در نهایت امسال به جای معرفی کاندیدا‌ها ما ۳۰ نفر از برگزیدگان همه رشته‌ها را تقدیر خواهیم کرد.

دبیر هفته هنر اظهار با بیان‌اینکه اختتامیه هفته هنر انقلاب جمعه با معرفی چهره سال هنر سال انقلاب رقم خواهد خورد، گفت: این چهره از دل نظرخواهی از اهالی هنر، پیشکسوتان و اهالی رسانه انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در هر رشته‌ی هنری یک‌هییت علمی تشکیل دادیم و از آن‌ها نظرخواهی صورت گرفت که در نهایتا ۳۰ برگزیده توسط ۲۰ هییت علمی معرفی شد که تجلیل خواهند شد.

معلمی ادامه داد: مهم‌ترین شاخصی که هرسال برایمان در این برنامه مهم بوده است گستردگی انتشار اثر و مخاطب‌دار بودن و دیده شدن اثر هنری است. سوابق در آموزش هنر به جوانان و تربیت نسل جوان، جریان‌سازی فرهنگی اجتماعی در استان‌ها برای استعدادیابی، واکنش هنرمندانه و سریع به اتفاقات و کسب موفقیت و مقام از جشنواره‌های بین‌المللی و ملی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

دبیر هفته‌ی هنر انقلاب گسترش زیرساخت‌ها هنری برای خلق اثر هنری را مهم دانست و گفت: در این هفته ۲۰ سالن جدید سینما و چند گالری نمایش در سراسر کشور افتتاح خواهیم کرد؛ توسعه‌ی سینما‌ها سیاست حوزه هنری است که در استان‌ها دنبال می‌شود.

وی یک شهر و یک گالری را از برنامه‌های دیگر این هفته دانست و تصریح کرد: فعالیت میدانی محور سوم فعالیت‌های ماست که در این زمینه یک شهر یک گالری را در تهران خواهیم داشت که به اکران پوستر در بیلبورد‌های شهری خواهد پرداخت.

معلمی گفت: یکشنبه ۲۱ فروردین سینما‌های حوزه هنری در کشور از افطار تا سحر نیم بها خواهند بود؛ کتاب‌فروشی‌های حوزه هنری نیز در این روز ۲۵ درصد تخفیف خواهند داد.

دبیر هفته‌ی هنر انقلاب در پاسخ به سوالی پیرامون مخاطبین هنر انقلاب با بیان‌ اینکه هنر فرم زده هیچ‌گاه به اندازه هنر مردمی انقلابی نداشته است، افزود: دغدغه‌های روز مردم، فرهنگ و هویت‌شان انچیزی است که ما آن را هنر انقلاب می‌دانیم و مخاطبین بیشتری نسبت به هنر فرم‌زده دارد. مسئله هنر انقلاب کیفیت است که اگر هرقدر افزایش داشته باشد، مخاطبین بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها