معاون اجتماعی پلیس راهور خبر داد؛

ارسال پیامک به ۲.۵ میلیون راننده پرخطر/ به کارگیری هواچرخ در طرح نوروزی پلیس

سرهنگ جهانی گفت: برای حدود ۲.۵ میلیون نفر پیامک ارسال کرده و در پیامک عنوان کردیم که شما راننده پرخطر هستید.
کد خبر: ۵۱۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ - 06April 2022

ارسال پیامک به ۲.۵ میلیون راننده پرخطر/ به کارگیری هواچرخ در طرح نوروزی پلیسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور در برنامه تلویزیونی سیمای خانواده با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط پلیس راهور در ایام نوروز، اظهار داشت: ما برای حدود ۲.۵ میلیون نفر پیامک ارسال کرده و در پیامک عنوان کردیم که «شما راننده پرخطر هستید»؛ بسیاری از این افراد گمان می‌کردند که در صورت سبقت و سرعت غیرمجاز، حرکات مارپیچ یا انحراف به چپ جزو رانندگان پرخطر محسوب می‌شوند در صورتیکه ۲۰ تخلف، راننده را در زمره رانندگان پرخطر قرار می‌دهد.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: برای هر فردی که در سال ۱۴۰۰ مرتکب آن ۲۰ تخلف پرخطر شده بود، پیامک ارسال کردیم و این باعث شد که این رانندگان بدانند توسط پلیس رصد می‌شوند.

وی با اشاره به جایزه پلیس به رانندگانی که مرتکب هیچ تصادف و تخلفی نشده‌اند، گفت: به این رانندگان شش دستگاه خودرو و ۳۰ دستگاه موتور سیکلت برقی در آینده نزدیک طی قرعه‌کشی زنده اهدا خواهد شد لذا این موضوع نیز عامل تشویقی شد که رانندگان در ایام نوروز مرتکب تخلف نشوند.

استفاده از بالگردها و پهپادها، از جایروپلن‌ها در نوروز ۱۴۰۱

این مقام انتظامی تصریح کرد: امسال در بخش نظارتی و عملیاتی علاوه بر استفاده از بالگردها و پهپادها، از جایروپلن‌ها نیز استفاده کردیم؛ جایروپلن‌ها بالگردهای کوچک و دونفره هستند و می‌توانند دو تا سه ساعت مداومت پروازی داشته باشند همچنین همکاران به راحتی می‌توانند با پرواز با این جایروپلن‌ها، به راحتی گره‌های ترافیکی و مسائل و مشکلات را از بالا رصد و مخابره کنند.

جهانی با اشاره به مرگ ۷۴۶ نفر از هموطنان در تصادفات ایام نوروزی، بیان کرد: امسال سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشت که ما نگران بودیم جان‌باختگان سوانح رانندگی نیز به رقمی حدود هزار و ۱۰۰ جان‌باخته برسد اما خوشبختانه این آمار کاهش پیدا کرد هرچند که یک جان‌باخته در تصادفات نیز زیاد است.

فوت ۱۰۹ نفر در معابر شهری در ایام نوروز

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ادامه داد: ۶۳۷ نفر از این افراد در جاده‌ها و مابقی (۱۰۹ نفر) در معابر درون‌شهری جان باختند یعنی اینگونه نبود بگوییم که همه به سفر رفتند و دیگر در شهرها خبری نبود، در شهرها نیز شاهد بودیم که در برخی نقاط علی‌رغم کنترل‌های موجود، سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کرد و شاهد حوادث بودیم.

وی متذکر شد: اعداد اعلام شده از جان‌باختگان سوانح رانندگی از سامانه رخدادهای ناجا دریافت شده یعنی هم شامل صحنه تصادف، هم طول مسیر (انتقال به بیمارستان) و هم دو، سه روز بستری سانحه‌دیدگان و یعنی نزدیک به آمار سازمان پزشکی قانونی است.

به گفته این مقام انتظامی، بیش از پنج میلیون پلاک در ایام نوروز از استان تهران، ۱.۵ میلیون پلاک از استان البرز و ۵۸۶ هزار پلاک از استان خراسان رضوی خارج شدند و بیشترین ورودی مسافر نیز مربوط به استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها