رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱:

بودجه سال ۱۴۰۱ بر پایه تولید و معیار‌های دانش‌بنیان تصویب شده است

«حاجی‌بابایی» گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ بر پایه تولید و براساس معیار‌های دانش‌بنیان در کشور تصویب شده و در نتیجه شاهد اشتغال‌زایی بالایی خواهیم بود.
کد خبر: ۵۱۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۱ - 07April 2022

بودجه سال ۱۴۰۱، بر پایه تولید و معیار‌های دانش‌بنیان تصویب شده است«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، با اشاره به شعار «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال جدید بیان فرمود‌ند، اظهار داشت: ریشه و اساس بودجه سال ۱۴۰۱، بر پایه تولید و براساس معیار‌های دانش‌بنیان در کشور تصویب شده است و در نتیجه شاهد اشتغال‌زایی بالایی خواهیم بود.

وی گفت: به‌صورت ویژه برای تمامی وزارتخانه‌ها جهت فعالیت در بخش پروژه‌های دانش‌بنیان و فناوری، بودجه ویژه‌ای تعیین شده است، تا بتوانند در راستای شعار سال حرکتی را شروع و کاری انجام دهند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: در موضوع مسکن، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بین استان‌ها توزیع می‌شود و سهم هر استان ۹۶۷ میلیارد تومان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهر همدان باید ۵۰ هزار واحد مسکونی را به زودی کلنگ‌زنی کنیم و در کل استان همدان ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کنیم؛ یعنی اگر ما بتوانیم عملیات ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در استان انجام دهیم، برای حدود ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تولیدی همچون سیمان، آهن، تجهیزات ساختمانی و... تقویت می‌شوند.

محوری‌ترین موضوع در سال ۱۴۰۱ مسکن است

حاجی‌بابایی تأکید کرد: حرف اول و آخر دولت و محوری‌ترین موضوع در سال ۱۴۰۱ مسکن است و در کنار آن مسائل گوناگون هم قرار دارند و همه این‌ها در شعاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جمع شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، با اشاره به تشکیل ستاد ویژه تولید دانش‌آفرین و اشتغال‌زا در استان همدان، گفت: با توجه به شرایط ویژه استان همدان همچون دارا بودن منطقه ویژه مبتنی بر فناوری، پارک علم و فناوری، پارک رشد و دانشگاه صنعتی و با توجه به بودجه‌ای که برای بحث دانش‌بنیانی در کشور تدارک دیده شده است؛ این ستاد می‌تواند از این بودجه در استان همدان استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار