رئیس کمیسیون تلفیق بودجه انتخاب شد

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ رئیس این کمیسیون را انتخاب کردند.
کد خبر: ۵۶۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ - 14January 2023

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه انتخاب شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اولین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

با برگزاری این جلسه، انتخابات هیات رئیسه کمیسون تلفیق بودجه نیز انجام شد.

بر همین اساس با رای اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، «سید شمس‌الدین حسینی» به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

همچنین سیدمحسن دهنوی به عنوان نائب رئیس اول و احمد دنیامالی نائب رئیس دوم انتخاب شدند. همچنین با رای اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق رحیم زارع به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شد.

براساس این گزارش، رئیس جمهور ۲۱ دی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد؛ البته با توجه به مصوبه مجلس برای دو مرحله‌ای شدن بررسی بودجه، دولت بخش مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی را آبان و بخش مربوط به تبصره‌ها و احکام آن را پنجم دی تقدیم مجلس کرده بود و در نهایت ۲۱ دی جداول بودجه را به قوه مقننه رساند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال جاری معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

رئیس جمهور در زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده، گفت که لایحه برنامه هفتم توسعه به زودی در دولت نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

براساس آیین نامه داخلی مجلس، پس از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه تا مدت ۱۵ روز می‌توانند لایحه را بررسی و پیشنهادات خودرا به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند؛ در گام بعدی کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

تشکیل کمیسیون تلفیق مجلس که شامل ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از اعضای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی دیگر است، وظیفه دارد حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون‌های تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. البته کمیسیون تلفیق این اختیار را دارد که با موافقت هیات رئیسه مجلس مهلت تقدیم گزارش نهایی خود را تا ۱۵ روز تمدید کند.

لایحه بودجه، مهمترین سند مالی سالانه دولت و دومین بودجه دولت سیزدهم به شمار می‌رود که به گفته سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، با رویکرد ضد تورمی و حمایت از تولید نگاشته شده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها