نماینده مجلس مطرح کرد؛

اقدامات مؤثر قوه قضاییه در ایجاد عدالت اطلاعاتی در بورس

سلیمی گفت: پیرو پیگیری‌های قوه قضاییه، نمایش نامحدود مظنه‌های خرید و فروش سهام اجرایی شد و معامله گران به این اطلاعات دسترسی پیدا کردند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
کد خبر: ۵۱۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ - 07April 2022

اقدامات موثر قوه قضاییه در ایجاد عدالت اطلاعاتی در بورس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اصغر سلیمی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای نمایش نامحدود مظنه‌های خرید و فروش سهام و عدالت اطلاعاتی در این بازار پیرو دستورات موثر رئیس دستگاه قضا، اظهار داشت: دستگاه قضا همواره بر حفظ حقوق عامه اهتمام ویژه‌ای داشته و در این راستا تلاش‌های جدی در سال گذشته داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: یکی از مصادیق حقوق عامه حفظ و صیانت از سرمایه‌های مردم و موضوع مهم و چالش برانگیز بورس است که رئیس دستگاه قضا با ورود به موقع خود به این مسئله، موجبات اصلاحات بورسی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به جلسات قوه قضاییه با هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس در مجلس، گفت: بنده به خاطر دارم که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سال گذشته در دیدار با هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به دسترسی کارگزاری‌ها و سازمان بورس به تمام ردیف‌ها و سفارشات عرضه و تقاضا، اشاره داشتند و تاکید کردند که سهامداران عادی به صورت آنلاین حداکثر ۵ ردیف از سفارشات را می‌توانند مشاهده کنند و همین موضوع سبب ایجاد رانت و فساد شده است.

 نماینده مجلس با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه بر شفاف سازی در بورس تاکیدات جدی دارند، گفت: به واقع پیرو تلاش‌های قوه قضائیه و در جهت پاسخ به مطالبات رئیس دستگاه قضا در خصوص رفع دغدغه‌های مردم در بازار سرمایه، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد عمق مظنه در اختیار همگان قرار خواهد گرفت و همه معامله‌گران آنلاین می‌توانند این خدمت را از کارگزاران خود دریافت کنند.

وی بیان داشت: اینکه پیرو پگیری‌های قوه قضائیه، نمایش نامحدود مظنه‌های خرید و فروش سهام اجرایی شد و معامله گران به این اطلاعات دسترسی پیدا کردند، جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

 نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر و در راستای پیگیری‌های قوه قضائیه، سازمان بورس هم پای کار آمده و برخی از تغییر و تحولات در شفافیت فعالیت‌ها و همچنین عدالت اطلاعاتی مدنظر قرار گرفته است که امر می‌تواند موجب اعتماد بیشر مردم به بورس شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها