نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم تدوین سند تحول در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

«محمدی لائینی» بر لزوم تدوین سند تحول و چشم انداز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد.
کد خبر: ۵۱۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰ - 07April 2022

لزوم تدوین سند تحول در دانشگاه علوم پزشکی مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در نشست با «فرهاد غلامی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: اهمیت حوزه سلامت معلوم است، اگر فرد خوبی پیدا کردید که علم، سلامت مالی و اخلاقی داشت اگر دوستش دارید به او پست و مقام ندهید، ولی اگر مردم را دوست داریم باید به این افراد پست بدهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کار را باید به دست اهلش سپرد، افزود: گاهی اوقات ما از برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مسائل ضدفرهنگی می‌بینیم که به این صورت که این مربوط به زندگی شخصی اوست توجیه می‌کنند که بسیار بسیار نادرست است.

محمدی لائینی گفت: ما در بعد علمی خواستار ارائه بالاترین سطح علمی به دانشجویان یا همان پیوند با دانش بنیان (پیرو شعار سال) هستیم، هم باید محصولات دانش بنیان و هم مشکلاتشان را به دانشگاه‌ها منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار ما ایجاد تحول است، خاطرنشان کرد: ما ۴۲ سال است که پس از انقلاب امور را پیش می‌بریم این یک مسئله است، ولی ایجاد تحول موضوع مهم‌تری، ما بیش از ۹۰ سال است که روی ریل راه‌آهن انگلیسی‌ها با سرعت ۷۰ کیلومتر راه می‌رویم، و خبری از تحول نیست.

محمدی لائینی خواستار تعریف قطار پرسرعت ۲۰۰ کیلومتری بین راهی مازندران و مشهد شد و ادامه داد: این خواسته ما در حوزه راه است، حال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی درخواستمان تدوین یک سند تحول و چشم انداز است تا شاهد افزایش سطح خدمات باشیم تا نیاز نباشد بیماران راهی تهران شوند.

وی با بیان اینکه اینجا ظرفیت گردشگری سلامت دارد، گفت: مداوای بیماران خارجی در استانی که با چهار کشور همسایه است به صرفه بوده و برای ما نیز ارزآوری دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در حوزه‌های دیگر نیاز به پیوست فرهنگی در متن امور داریم، گفت: ما نمی‌خواهیم افراد عالم بی‌تقوا تربیت کنیم، امروز همه ما کار بزرگی به نام انقلاب اسلامی انجام دادیم، خدای ناکرده نباید آسیبی بدان وارد شود، انقلابی بودن و نگرش انقلابی در این زمینه برای ما مسئله مهمی است که باید شما در حوزه انتصابات دانشگاه و هم گزینش کارکنان به‌کار بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار