در دیدار معاون تعاون بنیاد شهید با ایثارگران استان البرز مطرح شد؛

اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اشتغال استان‌ها به ایثارگران در مصوبات سفر‌های رئیس‌جمهور

پاکدل در دیدار چهره به چهره با ایثارگران در میز ارتباطات مردمی سفر استانی رئیس‌جمهور، گفت: یکی از مصوبات سفر‌های رئیس‌جمهور به استان‌های مختلف اختصاص حداقل ۱۰ درصد از ظرفیت اشتغال و تسهیلات اشتغال برای ایثارگران است.
کد خبر: ۵۱۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ - 08April 2022

دیدار چهره به چهره معاون تعاون بنیاد با ایثارگران استان البرز/ اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اشتغال استان‌ها به ایثارگران در مصوبات سفر‌های رئیس‌جمهوربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بعدازظهر روز گذشته (پنجشنبه) در دیدار با بیش از ۱۰۰ نفر از ایثارگران البرزی که در راستای برگزاری میز ارتباطات مردمی سفر استانی رئیس‌جمهور صورت گرفت، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین روزه‌دار در ماه مبارک رمضان یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را حضور مدیران ارشد در بین مردم دانست و اظهار داشت: در سفر‌های استانی رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معاونان و مدیران کل بنیاد در میز ارتباطات مردمی حضور می‌یابند و پاسخگوی ایثارگران هستند.

وی افزود: یکی از اهداف برنامه‌ریزی‌شده در این سفر‌ها بیان مشکلات ایثارگران از زبان خودشان است تا بتوانیم به دنبال رفع آن مشکلات باشیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از بیشترین مشکلاتی که در سفر‌های استانی از طرف ایثارگران مطرح می‌شود را موضوع اشتغال ایثارگران و فرزندانشان عنوان کرد و گفت: موضوع مسکن و پایین بودن مبلغ کمک معیشتی در ردیف‌های بعدی مشکلات مطرح‌شده از سوی ایثارگران در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی قرار دارد.

پاکدل به مشکلات مطرح‌شده در دیگر حوزه‌ها اشاره و تصریح کرد: در حوزه درمان نیز موضوع کمبود مراکز طرف قرارداد با بیمه دی و همچنین در حوزه فرهنگی مباحث شهریه دانشجویی به‌عنوان مشکلات مطرح‌شده در سفر‌های استانی است.

وی افزود: با تلاش رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی حل بخشی از مشکلات ایثارگران در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

تخصیص پنج درصدی سهمیه مسکن ملی برای ایثارگران

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اختصاص ۱۰ درصد از سهم اشتغال و تسهیلات اشتغال ایثارگران در سفر‌های استانی، گفت: از دیگر مصوبات سفر‌های رئیس‌جمهور برای ایثارگران تخصیص حداقل پنج درصدی مسکن ملی است که این مصوبات به‌غیراز سهمیه‌های ۲۵ درصدی ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی و ماده ۷ قانون جامع مسکن است.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور جدی به دنبال اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری هستیم، افزود: به دنبال آن هستیم تا هر چه زودتر مشکلات دهک‌های پایینی درآمدی ایثارگران در ابتدای سال برطرف شده و کمک‌معیشتشان برقرار شود. به همین منظور منتظر مصوبه نهایی دولت هستیم تا مبلغ کمک‌معیشت مشخص و ابلاغ شود تا اقدامات لازم انجام شود.

پاکدل به موضوع تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران اشاره کرد و گفت: ادارات کل استان‌ها ارتباطات خوبی با استانداری‌ها دارند و در دستگاه‌های دولتی تقریباً مشکلات کمتر است.

تبدیل وضعیت استخدامی ۳۵ هزار نفر از فرزندان ایثارگران

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در پی ابلاغ بخشنامه سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه‌وبودجه و همچنین پیگیری مجلس و بنیاد در دستگاه‌های دولتی تاکنون تقریباً ۳۵ هزار نفر مشمول یا تبدیل وضعیت شدند یا در فرآیند تبدیل وضعیت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های غیردولتی هم پیگیر این موضوع هستیم و گزارشات آن تهیه و تقدیم مجلس شده، اظهار امیدواری کرد با توجه به موضوع بند «و» در تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۱ مشکل مابقی این عزیزان در سال ۱۴۰۱ برطرف شده و موضوع تبدیل وضعیت حل شود.

پاکدل اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۷۰ هزار نفر از فرزندان و ایثارگران متقاضی اشتغال هستند که سیستم اداری کشور به‌طورقطع پاسخگوی این نیاز نیست و باید به سمتی برویم که از طریق تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی مشکل این افراد حل بشود.

وی یکی از راه‌های رفع این مشکل را سفر‌های استانی رئیس‌جمهور دانست و گفت: دولت مصمم است که سالانه حدود یک میلیون شغل ایجاد کند و مشکل اشتغال بخشی از ایثارگران هم در قالب این برنامه مرتفع می‌شود.

وی افزود: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ از ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در ردیف‌های اصلی به ۵۱ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم از طریق بودجه عمومی برای سایر مشکلات بنیاد در تبصره پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم محقق شده و تخصیص یابد.

ایثارگران میهمان دائمی به استان البرز بیش از سایر استان‌هاست

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: استان البرز وضعیت خاص خود را دارد به طوری که این استان به دلیل نزدیکی به تهران ازنظر میهمانان جامعه ایثارگری بیش از استان‌های دیگر است، زیرا بیشتر میهمانانی که تمایل به مهاجرت به تهران داشته‌اند پرونده‌هایشان را به استان البرز منتقل کرده‌اند.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان علیرغم این حجم جمعیت ایثارگران، تلاش‌های خوبی داشته و عملکردی تقریباً مناسب‌تری از میانگین کشوری دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها