در سخنان منتشرنشده شهید چراغچی مطرح شد؛

بهترین روش برای صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی + صوت

سردار شهید ولی‌الله چراغچی قائم مقام فرمانده لشکر ۵ نصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز عملیات بیت‌المقدس به بیان بهترین روش برای صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۵۱۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ - 08April 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید ولی‌الله چراغچی قائم مقام فرمانده لشکر ۵ نصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ششم اردیبهشت‌ سال ۶۱ در آغاز عملیات بیت‌المقدس به عنوان فرمانده تیپ ٢١ امام رضا (ع) برای رزمندگان این تیپ در روستای ابوقبیس سخنانی ایراد کرد. 

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سردار ولی‌الله چراغچی مسجدی است که به مناسبت سی‌وهشتمین سالروز شهادت سردار ولی‌الله چراغچی، این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

پیروزی مفت به دست نمی‌آید

بالاخره این جنگ‌ها همه‌اش امتحان است، همه‌اش، مسلمان‌ها را می‌خواهند، امتحان کنند، مفت که بهتون دیدار با خدا را که نمی‌دهند، از پایین باید شما شروع کنید تا بالا، باید که خدا را طلب کنی، باید که بروی خدا را بشناسی، باید که خدا را دوست بداری، باید که عاشق خدا شوی تا خدا هم عاشق تو شود و تو را پیش خودش بطلبد، این‌طوری که نمی‌شود.

این مسیرها را باید بروی، پیروزی را مفت بهتون نمی‌دهند. باید که آتش‌های دشمن را تحمل کنی، زخم‌ها را بر بدنت تحمل کنی، کمبود وسایل را باید تحمل کنی، اگر توانستی بگذری، مقاومت کنی، صبر کنی، آن وقت هست که پیروزی هم دنبالش خواهد آمد، آن وقت هست که به دنبالش آرامش هست.

وقتی که ثابت ماندی رفتی جلو، دشمن وقتی می‌بیند شماها استقامت می‌کنید، فرار می‌کند و از این طریق ما می‌توانیم به جهان هم انقلاب خودمان را صادر کنیم و راحت بهشون بگوییم که ثابت‌قدم بودن در این راه، این پیروزی‌ها را هم به دنبال دارد.

ولی‌الله چراغچی مسجدی در ۲۴ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» در جاده خندق از ناحیه جمجمه مجروح شد و پس از ۲۵ روز بیهوشی در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۳، همان‌گونه که آرزو داشت شهید شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار