یادداشت/ حامد افروغ

تلاش برای صیانت از مبانی انقلاب، درس بزرگ شهید آوینی برای مردم و مسئولان

بزرگ‌ترین درس شهید آوینی که پای آن جان خود را گذاشت، ضرورت صیانت مستند و بی‌پیرایه از مبانی و اصول انقلاب اسلامی است تا در جنگ روایت‌ها با حربه تحریف مخدوش نشده و درست به نسل‌های بعدی منتقل شود.
کد خبر: ۵۱۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۰ - 09April 2022

تلاش برای صیانت از مبانی انقلاب، درس بزرگ شهید آوینی برای مردم و مسئولانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ انقلاب اسلامی ایران نه تنها یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های تاریخ ایران بلکه یکی از بزرگ‌ترین برهه‌های تاریخ جهان است. تاریخی که انواع و اقسام انقلاب ها و واقعه‌ها را به خود دیده و سینه‌ای انباشته از حرکت‌های مردمی دارد.

انقلاب اسلامی هم مانند هر واقعه دیگری که امروزه از آنها حرف می‌زنیم و تحلیل می‌کنیم، از آفات و صدمات مصون نیست. آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌تر درباره آن هشدار دادند و آن را خطری بزرگ برای کشور برشمردند، «تحریف» است. تحریف چیستی و چرایی انقلاب اسلامی خطری است که می‌تواند هویت انقلاب اسلامی را در ذهن و دل نسل‌های‌ آتی مخدوش کند.

از آنجا که دشمن در برابر مبانی اصیل و فطری انقلاب اسلامی احساس زبونی و ضعف دارد، راهی ندارد جز اینکه مبانی این انقلاب را هم مانند تا حد مبانی تمدن غربی تنزل دهد و با یک این همانی کردن نهایی، انقلاب اسلامی را هم از قماش انقلاب‌ها و حرکت‌های دیگری که در تاریخ غرب رخ داده معرفی کند.

ممکن است انقلاب اسلامی در برخی موارد با دیگر وقایع اشتراکاتی داشته باشد اما شاخصه اصلی آن تلاش برای احیای دین جهت زندگی بر مدار فطرت بود تا رهین استقرار آن هم دنیای ملت آباد شود و هم آخرت آنها و این دقیقا مطلبی است که فصل تمایز انقلاب اسلامی و دیگر انقلاب‌ها را رقم می‌زند.

در این زمینه نیاز است تا دلسوزان، علاقمندان و معتقدان به انقلاب اسلامی از آن صیانت کنند و نسبت به ثبت و ضبط اصل روایت‌ها و تبیین آن برای مردم در حال و آینده اهتمام ورزند؛ این دقیقا همان کاری است که شهید سید مرتضی آوینی برای صیانت از دفاع مقدس انجام داد و متاسفانه عمر با برکتش کفاف نداد تا پس از دفاع مقدس درباره انقلاب اسلامی نیز کارهای بیشتری انجام دهد اما آنچه که از وی به ارث رسیده برای دلسوزان انقلاب، تلاش مستند برای صیانت از حقیقت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها