معاون امور مجلس رئیس جمهور:

دغدغه اصلی دولت رفع مشکلات مردم است

حسینی گفت: دغدغه اصلی دولت، به رغم تنگنا‌های اقتصادی که وجود دارد، رفع مشکلات مردم است و برای این موضوع برنامه دارد.
کد خبر: ۵۱۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ - 08April 2022

دغدغه اصلی دولت رفع مشکلات مردم استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در یادواره ۴۳۶ شهید شهرستان نکا و بزرگداشت سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» جانشین فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا که با حضور گسترده و با شکوه خانواده‌های معظم شهدا، روحانیون، اقشار مختلف مردم و مسئولان از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه در استان مازندران بر پا شد، اظهار داشت: در آیه ۱۱۱ سوره توبه آمده که خداوند از مؤمنان، جان‌ها و اموالشان را خریدارى کرده و در برابرش بهشت را نصیب آنان می‌کند و آنان که در راه خدا پیکار مى کنند، چه بر دشمن غلبه کنند و چه شهید شوند در هر دو حالت پیروز و رستگار هستند و این وعده حقى است که در کتب آسمانی تورات، انجیل و قرآن بشارت داده شده است.

حسینی تاکید کرد: مردم متدین، انقلابی و ولایتمدار خطه مازندران و نکا در دوران انقلاب، دفاع مقدس و مبارزه با داعش، پیشگام و پیشتاز بودند و تعداد شهدایی که تقدیم کردند گواه و سند روشنی بر این حقیقت است و نشان می‌دهد که مردم این دیار زنده اند، چون جامعه‌ای که شهید تقدیم می‌کند یعنی دارای حیات، سر زندگی، غیرت و مردانگی است و این مجاهدت در برابر عناصر بی‌رحمی همچون داعش نشان فتوت و جوانمردی است که مانع شدند دست حرامیان خبیث به کشور ما دراز شود.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس هم اگر این شهامت، رشادت، ایثار و روحیه شهادت طلبی نبود قطعاً با حمایت همه جانبه‌ای که شرق و غرب و ارتجاع منطقه از صدام می‌کردند در جنگ نابرابر موفق نمی‌شدیم و نمی‌توانستیم هشت سال ایستادگی و از تمامیت ارضی، عزت و شرافت خود دفاع کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا را همواره یادآوری کرد مخصوصاً برای نسل جوان که در آن دوران حضور نداشتند و امروز سخت محتاجند که با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و متوجه شوند که شهدا و رزمندگان چگونه تربیت شدند و در چه خانواده‌هایی پرورش یافتند که توانستند دنیا را شگفت‌زده عظمت خود سازند. بر این اساس رهبر معظم انقلاب که خود رزمنده و جانباز دوران جنگ هستند این همه بر ادبیات دفاع مقدس تاکید می‌کنند، چون پیشرفت و سعادت جامعه در گرو داشتن انسان‌هایی فداکار، ازخودگذشته، پارسا و دلاور است.

حسینی افزود: اگر فرهنگ ایثار و شهادت از جامعه‌ای رخت بربندد و هر کس به فکر منافع و کامجویی‌های خود باشد، جامعه به جای رشد و تعالی دائما دچار کشمکش و تنازع و در نتیجه درجا زدن و یا انحطاط می‌شود. رسالت ما معرفی ابعاد شخصیت شهدای والامقامی همچون سردار سرافراز شهید محمد حسن قاسمی طوسی است که جوانان با سیما و سیرت نورانی این بزرگواران حماسه‌آفرین آشنا شوند و آن‌ها را اسوه و الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد و کارنامه درخشان، و نیز غیرت و شجاعت سردار طوسی گفت: همه شهدای ما دارای روحیات عالی و مکارم اخلاقی هستند که باید برای همگان به ویژه جوانان تبیین شود تا با سبک زندگی آنان از جمله انس با تعالیم قرآن و اهل بیت (ع) آشنا شوند و رفتار آنان را سرمشق رابطه خود با خدا و خلق قرار دهند.

حسینی در ادامه با اشاره به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و مقاومت ۷ ساله انصارالله قهرمان و رزمندگان سلحشور این کشور، گفت: این که می‌بینید مردم و نیرو‌های مقاومت در یمن این گونه ایستادگی کرده و آمریکا و هم‌پیمانانش را به زانو درآورده‌اند به دلیل الگویی است که از انقلاب اسلامی گرفته اند.

حسینی در ادامه با محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی و با اشاره به شهادت دو روحانی وارسته حجج اسلام اصلانی و دارایی؛ گفت: این دو عزیز افراد مبارز، انقلابی و خدوم به مردم علی الخصوص فقرا و حاشیه نشینان بودند و مسئولیت دولتی هم نداشتند، امام جماعت بودند و زندگی خود را وقف خدمت صادقانه به مردم کرده بودند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: این دو روحانی شهید و روحانی مجروح دیگری که در بستر بیماری است، پیشتاز جهاد تبیین و خدمت بی مزد و منت بودند و خالصانه بدون هیاهو و چشمداشت در حال گره‌گشایی از مشکلات مردم بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد دولت، ادامه داد: دولت سیزدهم یک دولت مردمی، ولایی، عدالت محور، تحول‌گرا، انقلابی و دلسوز است که در مدیریت جهادی از مسلک و مکتب سردار دل‌ها شهید سلیمانی الگو گرفته و می‌کوشد تا وظایف خود را به نحو مطلوب ایفا کند تا از شرایط دشوار کنونی گذر کنیم و شاهد وضعی مناسب جایگاه ملت بزرگ ایران باشیم.

حسینی اظهار داشت: این وظیفه دولتمردان است که با تمام توان در خدمت مردم خوب کشورمان باشند و برای برطرف کردن مشکلات مردم آرام و قرار نداشته باشند.

وی اضافه کرد: دغدغه اصلی دولت رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم است و عملکرد و کارنامه ۷ ماهه دولت آیت‌الله رئیسی نشانگر عزم جزم دولت بر تغییر وضع موجود با اجرای سند تحول است تا بر چالش‌های فراروی نظام فائق آید و اوضاع را به نفع مردم دگرگون سازد. البته تنگنا‌های اقتصادی و معضلات معیشتی مردم به ویژه اقشار کم درآمد واقعیتی انکارناپذیر است که دولت مصمم است با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ۴ ساله، تمام شاخص‌های اقتصادی را بهبود بخشد.

حسینی افزود: لازمه برون رفت از مشکلات، همدلی و هم افزایی دولت، مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهاد‌های انقلابی است و در پرتو این انسجام و اقدامات بنیادین می‌توان پایه‌گذار نظامی الگو و الهام بخش برای مسلمانان و آزادگان جهان شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر فرزانه انقلاب به سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اظهار داشت: دولت در راستای تحقق فرمایشات رهبری و برای گسترش کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان و حمایت همه جانبه از مراکز تولیدی اشتغال‌آفرین با اعتقاد کامل و توان لازم از ابتدای سال فعال شده تا فرمان رهبری اجرایی شود و صرفا به شعار و کار‌های صوری بسنده نشود بلکه با درایت، برنامه ریزی، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و تمام نیرو‌ها در سطوح مختلف اثبات کند که می‌توان دست به کار‌های بزرگ و اساسی زد و به حول و قوه‌ی الهی تا حصول نتیجه، امور را پیگیری کرد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها