بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی؛

هنر شهید آوینی دستاورد مهم انقلاب اسلامی است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت بیستم فروردین روز هنر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۱۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 09April 2022

هنر شهید آوینی دستاورد مهم انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، ‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت بیستم فروردین روز هنر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» است که به روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

این روز بزرگ فرصت مناسبی برای تبیین شخصیت و هنر انقلابی و ارزشی شهید سیدمرتضی آوینی است که در راه اعتلای این هنر ناب و ارزشمند خالصانه و عاشقانه مجاهدت کرد و سرانجام در این راه با افتخار به شهادت رسید.

شهید آوینی هنرمند بسیجی متعهد و انقلابی که غرق در معارف و آموزه‌های دفاع مقدس شد و تمام لحظات عمر بابرکت خود را برای به فعلیت رساندن ارزش‌ها در قالب هنر صرف کرد و خدمات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشت.

شهید آوینی با روایتگری فاخر و هنرمندانه خود حماسه فرماندهان دلیر و شجاع ملت ایران را به نسل‌های حاضر و آیندگان منتقل کرد و در جهاد تبیین هوشمندانه و عالمانه دغدغه هنر انقلاب را داشت و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در قالب مستند «روایت فتح» به تصویر کشید و برای همیشه ماندگار شد.

بی‌شک هنر انقلابی این هنرمند بابصیرت که رنگ و بوی شهادت می‌دهد و با ارزش‌های دینی و احکام الهی پیوند خورده است از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و هنرمندان متعهد کشور باید برای حفظ و تقویت آن خلاقانه، مجدانه و مسئولانه و با بهره‌گیری از منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ویژه جهاد تبیین برای تبیین و صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش کنند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران سالروز شهادت «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی و روز ملی فناوری هسته‌ای را گرامی داشته و اعلام می‌دارد هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین شخصیت و دیدگاه هنر شناختی شهید آوینی است و اعتلا و تقویت این هنر معنوی و عرفانی ضرورت دارد و باید هنرمندان متعهد نسبت به این هنر توجه ویژه داشته باشند و دستگاه‌های متولی هنر نیز نسبت به تربیت و پرورش هنرمندان تراز انقلاب اسلامی برنامه مدون ارائه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار