فرمانده نیروی پدافند هوایی:

بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی موجب شکست انحصار ساخت آن‌ها شده است

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه دشمن با وجود بهره‌مندی از بهترین هواپیما‌ها و تجهیزات، جرأت جسارت به مرز‌های کشورمان را ندارد، گفت: بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی موجب شکست انحصار ساخت آن‌ها شده است.
کد خبر: ۵۱۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ - 10April 2022

بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی موجب شکست انحصار ساخت آن‌ها شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی اکبر (ع) پدافند هوایی اراک بازدید کرد.

وی در این بازدید در جمع هنرآموزان و سربازان این مرکز به تشریح تاریخچه پدافند هوایی و نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات مختلف دوران جنگ تحمیلی پرداخت و با اشاره به کارنامه درخشان پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس گفت: هیچ عملیات موفقی در هشت سال دفاع مقدس انجام نشده، مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش موثر داشته است.

امیر صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت‌تر است؛ چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را انتظار داشتیم، ولی هم‌اکنون که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته و در ۳۶۰ درجه رصد کنیم. باید توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچک‌ترین غفلت، خساراتی به دنبال دارد که جبران‌ناپذیر است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی سبب شده است که دشمن با وجود بهره‌مندی از بهترین هواپیما‌ها و تجهیزات، جرأت جسارت به مرز‌های کشورمان را نداشته باشد.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی گفت: بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه‌ها را از کشور‌های قدرتمند بگیریم و خود اتکا شویم.

در ادامه بازدید، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حافظان قرآن کریم مرکز آموزش درجه‌داری دیدار داشت و از اجرای موفق طرح حفظ قرآن در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها