نماینده مردم در مجلس:

پیشنهاد مکتوب ایران برای مذاکره از بهانه‌جویی عربستان جلوگیری می‌کند

علیزاده گفت: یشنهاد مکتوب ایران برای برگزاری دور جدید گفت‌وگو‌ها از بهانه گیری‌های ریاض جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۱۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ - 10April 2022

پیشنهاد مکتوب ایران برای مذاکره از بهانه‌جویی عربستان جلوگیری می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی علیزاده» عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با آمادگی کشورمان برای برگزاری دور جدید گفت‌وگو‌ها عربستان، اظهار داشت: دور کردن مزاحم‌ها از قبیل آمریکا و اسرائیل از منطقه و سپس ایجاد محبت و دوستی میان کشور‌های همسایه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ایران برای مذاکره با عربستان پیش قدم شد در حالی که این کشور ظلم‌های بسیاری علیه کشورمان مانند فاجعه منا و مردم منطقه مانند تجاوز به یمن داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران درصدد عاری کردن منطقه از مستکبران است تا همسایگان با صلح و دوستی مشکلاتشان را حل کنند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده شد که چهار دور مذاکره میان تهران و ریاض برگزار شد، اما چون مبنا و پایه‌ای وجود نداشت، از سوی عرببستان مذاکرات برهم ریخت.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین ایران برای جلوگیری از بهانه جویی‌ها پیشنهاد مکتوب به عربستان داد تا اگر آن‌ها واقعا درصدد حل مشکلات هستند مذاکرات انجام شود و نتایج مطلوب بدست بیاید.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسایگان همگی کشور‌های مسلمان هستند لذا باید بتوانند بر اساس ارزش‌های اسلامی اختلافاتشان را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: ارتباطات ایران با سایر همسایگان رو به توسعه و بهبود است لذا امیدواریم سعودی‌ها نیز به این جریان بپیوندند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار