مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان:

نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی‌بدیل است

«گروهی» گفت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی‌بدیل است و آشنایی جامعه به خصوص نسل جوان و قشر نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت در گرو فرهنگ سازی و بس اهالی رسانه است.
کد خبر: ۵۱۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 10April 2022

نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی بدیل استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «احمد گروهی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» اظهار داشت: امروز مصادف با بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی است و این شهید عزیز در دوران جنگ تحمیلی به مدت پنج سال فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بودند و رشادت‌ها و فتوحات خوبی انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: شهید صیاد شیرازی در حالی که جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح را به عهده داشت، به عنوان فاتح عملیات مرصاد در جبهه کرمانشاه وارد عمل شده و توطئه منافقین را خنثی کرد و در نهایت نیز توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

وی در ادامه، رسالت بزرگ بنیاد شهید و امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وارائه خدمت به ایثارگران و خانواده آنها عنوان کرد و افزود: وظیفه خادمان خانواده شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید همواره و در همه حال ارائه خدمت به این عزیزان است و ما به این خدمت گذاری افتخار می کنیم.

گروهی بیان داشت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی بدیل است و آشنایی جامعه به خصوص نسل جوان و قشر نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت در گرو فرهنگ سازی و بسترسازی اهالی رسانه و فعالین فضای مجازی است.

وی پاسداشت شهدا را بسیار بااهمیت دانست و افزود: شهدا خط قرمز ملت ایران هستند و کرامات این عزیزان برکسی پوشیده نیست و قطعا قابل انکار هم نخواهد بود و اگر این واقعیت ها به درستی پرداخت شود، به بهترین نحو می شود فرهنگ سازی کرد و اگر در جایی به خانواده های شهدا کوشود باید جوابگو باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: دشمنان قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند، ولی ما با اقتدار و تکیه به خون شهدا و بدون واهمه جلو می رویم و آزادگان عزیز نیز که رنگ سفید پرچم ما متعلق به این عزیزان است که با صبور خود نظام را سربلند کردند.

وی با بیان اینکه در بحث یادواره شهدا و با همکاری مردم و سپاه بیش از یک هزار یادواره در طول سال انجام می شود افزود: در بحث جمع آوری آثار شهدا، چاپ ۲۰ جلد وصیت نامه شهدا در دستور کار است که تاکنون شش جلد کتاب وصایا به چاپ رسیده و در حوزه مستند و فیلم کوتاه، ۵۲ مستند با همکاری صدا و سیما در حال تولید انجام است.

گروهی برگزاری اردوهای زیارتی و برنامه های ورزشی در رشته های خاص برای ایثارگران و خانواده آنها را از دیگر کارهای انجام شده عنوان کرد و افزود: با تشکیل انجمن نخبگان فعالیت های بسیار خوب انجام شده است و جلسات ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نیز به استمرار برگزار می شود.

وی افزود: در آینده ای نزدیک همایش ایثار اجتماعی برگزار خواهد شد و در این زمینه جلسات هماهنگی این همایش به همراه تشکیل دبیرخانه علمی و اجرایی با همکاری دانشگاه باهنر در حال انجام است.

گروهی با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد والدین شهدا در قید حیات هستند، طرح پایش سلامت آنان با استقرار یک پزشک معتمد در شهرستان ها و ویزیت در منزل انجام می شود بیان داشت: تعداد ۲۰ هزار و ۲۷۴ جانباز در سطح استان وجود دارد که در بخش دارو و تجهیزات این عزیزان مشکل داریم و این مشکلات را در نشست حضوری به اتفاق مجمع نمایندگان استان به اطلاع رییس بنیاد شهید کشور رسانده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدا هم با بیان اینکه بنیاد شهید برای این امر اعتبار ملی ندارد و از اعتبارات تملک دارایی ها سه درصد بودجه نفت استفاده می کند افزود: از مجموع هشت هزار و ۸۵۶ گلزار شهدا در استان حدود ۷۰۰ گلزار ساماندهی شده و ۳۰۰ گلزار در دستور کار است و برای گلزار شهدای کرمان نیز طرح جامع آن با همکاری قرارگاه خاتم در دست تهیه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها