توصیه شهید «عاشورى» به دانش آموزان

شهید محمد عاشورى در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «دانش‌آموزان عزیز و امیدان آینده امام و ایران در اعمالتان خصوصاً درس خواندن و سایر مسائل داخلی و خارجی کشور دقت کرده و حساس باشید، درباره درس خواندن به همین جمله امام عزیز بسنده مى‌کنم که هر کس درس نخواند حرام است.»
کد خبر: ۵۱۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ - 12April 2022

توصیه شهید «عاشورى» به دانش آموزان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر افتد.

وصیت‌نامه شهید محمد عاشورى

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

با سلام و درود به رسول الله خاتم و سلام و درود به پیشگاه مولاى متقیان و سلام و درود خدمت هادى سنگر نشینان جبهه خون و جلودار قافله عشق آقا امام زمان (عج) و با سلام و درود بر آل رسول الله آنان که پس از لطف خدا چشم امید به شفاعتشان دوخته‌ام و هر گاه که حاجتى داریم آزمندانه به ایشان توسل مى‌جوییم و با درود بر بنیانگذار جمهورى مقدس اسلامى و لرزاننده کاخ‌هاى ستم سیاه و سفید و کرملین و الیزه.

بار الها! ندانستیم و راهمان را گم کردیم و به بیراهه افتادیم و دمى به خود آمدیم که غرق در گناهیم خدایا! اخلاص در اعمالمان عنایت کن و شرک خفى را از اعمالمان بزدا.

خدایا! همواره ذهن ما خیال تو را دارد و غم فرداى محشر و رسیدگى به حساب‌ها لحظه‌اى خیال ما را راحت نمى‌گذارد.

امت شهیدپرور اسلام! اى مایه‌گذاران از مال و جان در راه رضاى حق من خود را کوچکتر از آن مى‌دانم که شما را مخاطب قرار دهم، اما خواهش من این است که این کلمات را گوش کنید و حتی‌الامکان بکار ببندید، زیرا از دیده این بنده حقیر این اعمال متضمن سعادت دنیا و آخرت است اینکه اولا قبل از هر چیز دیگر قدر این امام عزیز را بدانید والا اگر قدر این موجود مبارک را ندانیم با دست خویش خریدار ذلت و نیستى و نابودى شده‌ایم و با دست‌هایمان خود را به فلاکت انداخته‌ایم فرمانهایش را به جان بخرید و امر متاعش را بى‌تامل لبیک گویید که این حسین است که هل من ناصر می‌گوید.

این تنها خمینى نیست و اینجا تنها ایران نیست ما زجه اعصار و قرونیم که اینک در وجود امام و ایران تجلى یافته‌ایم ما منتقم خون بنا حق ریخته هابیل‌های تاریخیم؛ ثانیا تا جاىی که مى‌توانید جبهه را تقویت کنید آنان که مى‌توانند با جان و آن‌ها که نمى‌توانند با مال و هر چه که مى‌توانند به خدا قسم امروز کوتاه آمدن ما در جنگ نه به معنى شکست خود ماست بلکه به معناى نابودى آزادى و افکار آزادی‌بخش در جهان هستیم.

دانش‌آموزان عزیز و امیدان آینده امام و ایران در اعمالتان خصوصا درس خواندن و سایر مسائل داخلی و خارجی کشور دقت کرده و حساس باشید، درباره درس خواندن به همین جمله امام عزیز بسنده مى‌کنم که هر کس درس نخواند حرام است.

خانواده عزیزم کسى براى من گریه نکند و هر وقت خواستید گریه کنید برای مصیبت وارده بر امام حسین (ع) گریه کنید فرزند زهرا (س) را به خاطر بیاورید و آن وقت گریه کنید.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار