همرزم شهید «صیاد شیرازی»:

شهید «صیاد شیرازی» ارتش و سپاه را در کنار یکدیگر قرار داد

امیر سرتیپ‌دوم «اسدی» گفت: ما یک اصلی در اصول‌های جنگی داریم که آن بحث وحدت فرماندهی است و باید در میدان رزم یکی باشد؛ ولی شهید صیاد شیرازی در عملیات‌های جنگی همچون «بیت‌المقدس» ارتش و سپاه را در کنار یکدیگر قرار داد و صدای کسی هم درنیامد.
کد خبر: ۵۱۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ - 10April 2022

شهید «صیاد شیرازی» عامل وحدت بین ارتش و سپاه بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، امیر سرتیپ‌دوم «احمد اسدی» همرزم شهید «علی صیاد شیرازی» امروز (یک‌شنبه) در مراسم بزرگداشت این شهید والامقام که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، اظهار داشت: سخن در خصوص شهید «صیاد شیرازی» بسیار زیاد است و کتاب‌های فراوانی در خصوص شخصیت این شهید والامقام نوشته شده است.

وی با بیان این‌که شهید جلوی چشم ما نیست، اما عملکرد و خروجی کار شهید برای همیشه در جهان مانا است، افزود: در دوران جنگ امثال شهید صیاد شیرازی‌ها بودند که نماد اصلی اقتدار ارتش را به رخ تمام دنیا کشیدند و زبان از بیان خصوصیات این شهید والامقام قاصر است.

سرتیپ دوم «اسدی» با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در مورد شهید «صیاد شیرازی» صحبت کنیم، باید آن را نسبت به اوضاع آن زمان تجزیه و تحلیل کنیم، گفت: باید ببینیم اوضاع و احوال ارتش در دوران شهید صیاد شیرازی چگونه بود، بخش عظیمی از استان‌های آذربایجان غربی و کردستان در دست حزب دموکرات و ضدانقلاب بود و شهید صیاد شیرازی در چنین روز‌هایی به صورت داوطلبانه وارد کار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این‌چنین اوضاع و احوالی کسی بیاید و جنگ‌های داخلی را جمع کند، باید روحیه بسیار قوی‌ داشته باشد و شهید صیاد شیرازی اول از همه توکل به خدا داشت و معتقد به انجام مسائل نظامی تحت لوای اسلام بود.

همرزم شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: به‌عنوان یک سرباز می‌گویم، نقش شهید صیاد شیرازی نه به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی بلکه در بحث پیروزی در جنگ‌های نامنظم داخلی بسیار موثر بود و اگر خصلت پاک این شهید نبود، شاید مرز‌های جغرافیایی ما با عراق تغییر پیدا می‌کرد.

وی ابراز داشت: شهید صیاد شیرازی اسطوره‌ای بود که علاوه بر توانایی‌های جسمی، روحی و روانی، معتقد بود برای رسیدن به وحدت باید از جان خود هم بگذریم و فرجام نیکو برای مردم و این کشور اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه چنین کسانی به عنوان فرمانده ما باشند.

سرتیپ‌دوم «اسدی» بیان داشت: ما یک اصلی در اصول‌های جنگی داریم که آن بحث وحدت فرماندهی است و باید در میدان رزم یکی باشد؛ ولی شهید صیاد شیرازی در عملیات‌های جنگی همچون «بیت‌المقدس» ارتش و سپاه را در کنار یکدیگر قرار داد و صدای کسی هم درنیامد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها