مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خبر داد؛

ساخت ۱۰۰ اثر هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌های تهران

مرتضوی در حاشیه آیین عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان والامقام «سپهبد صیاد شیرازی» و «سید‌مرتضی آوینی» از آغاز ساخت ۱۰۰ اثر هنری مرتبط در حوزه ایثار و شهادت در شهرستان‌های استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 11April 2022

ساخت ۱۰۰ اثر هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌های تهران آغاز شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای هنر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم و زنده یاد «محمدسرور رجایی» شاعر و پژوهشگر افغانستانی در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) برگزار شد.

«عبدالله مرتضوی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در حاشیه برگزاری این مراسم با گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی، از آغاز ساخت ۱۰۰ اثر هنری مرتبط در حوزه ایثار و شهادت در شهرستان‌های استان تهران خبر داد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در معاونت فرهنگی و آموزشی، امسال با همکاری فعالان عرصه هنر و رسانه، آثار مستندی با موضوع زندگینامه شهدای مدافع حرم، تئاتر ایثار و نماهنگ‌های ۶۰ ثانیه‌ای با اشاره به حماسه فرماندهان شهید شهرستان‌های استان تهران ساخته می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها در بیاناتشان به ساخت آثار فاخر در حوزه جهاد و دفاع مقدس و نیز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان تأکید کرده‌اند. ساخت آثار سینمایی و مستند‌های جذاب در حوزه دفاع و حماسه در راستای تحقق منویات معظم له است.

مرتضوی با اشاره به آثار به یادگار مانده از شهید آوینی در بازگو کردن حماسه شهدا و رزمندگان در دوران جنگ هشت ساله تصریح کرد: «مجموعه روایت فتح»، آثار مکتوب و دل نوشته‌های این شهید بزرگوار به عنوان یک منبع غنی در شناخت و پژوهش در حوزه دفاع مقدس در بین فعالان و علاقه‌مندان عرصه هنر ایثار و شهادت شناخته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: شهید آوینی و تمام شهدایی که در مسیر انقلاب قدم گذاشتند در واقع با روح ملکوتی خود و با اخلاص یقین و ایمانی که رسیده بودند، راه صدساله را یک شبه رفتند و آرامش و امنیت ما مرهون خدمات این شهدای گرانقدر است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی نیز گفت: امروز شهادت در شهادت است و مناسبت‌های مختلف و متعددی داریم؛ چه تعبیری بهتر از آنکه رهبری در مورد امیر صیاد شیرازی فرمودند که «مردن در بستر برای او حیف بود.»

شهید سیدمرتضی آوینی، مستندساز، عکاس، روزنامه‌نگار، نویسنده و نظریه‌پرداز «سینمای اسلامی» بود که در ۲۱ شهریور سال ۱۳۲۶ در شهر ری متولد شد و در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در ۴۵ سالگی در منطقه فکه خوزستان در اثر اصابت ترکش مین به شهادت رسید.

این دانش آموخته رشته معماری دانشگاه تهران با قلمش تصویری واقعی از جنگ تحمیلی را به تصویر کشید تا بیستمین روز فروردین به افتخار او روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها