مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع):

خون شهدا ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «باقری» گفت: انقلاب اسلامی ایران برای تداوم خود به خون شهدایی نظیر سپهبد سلیمانی و همچنین شهیدان اصلانی و دارایی نیازمند است.
کد خبر: ۵۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ - 11April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت شهیدان حجج‌اسلام «محمد اصلانی» و «محمدصادق دارایی» با حضور حجت‌الاسلام «برهان باقری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) و قشرهای مختلف مردم شب گذشته در جامعه‌الحسین (ع) رزمندگان اسلام مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام باقری در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های جهادی شهیدان اصلانی و دارایی در حاشیه شهر مشهد، اظهار داشت: این شهدا با خدا، امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم و در نهایت با خودشان برخوردی صادقانه داشتند و هدفی جز تلاش، مجاهدت و خدمت به مردم نداشتند.

وی افزود: هدف آنها در این عرصه الهی بود؛ برخلاف اهداف برخی افراد که رنگ و بوی دنیایی دارد و به دنبال دستیابی به پست و مقامی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) در ادامه به تشریح شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: شهدایی نظیر سپهبد سلیمانی و حجج‌اسلام اصلانی و دارایی از سیره اهل‌بیت پیروی کرده‌اند.

باقری خاطرنشان کرد: خداوند در آیه هشتم سوره مبارکه انسان در وصف خانواده امیرالمومنین (ع) چنین اشاره دارد که آنها بر اساس حب به خداوند به مسکین، یتیم و اسیر خدمت کنند و با نخوردن غذا در سه روز متوالی مردم را بر خود مقدم دارند چراکه آنها هدفشان الهی بوده است. اهل بیت (ع) به دنبال توجه مردم نبودند و در قبال خدمتی که به مردم می‌کردند اجر و پاداشی طلب نمی‌کردند چراکه هدف جلب رضایت خداوند بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا (ع) با بیان این مطلب که هرکس بر مدار اخلاص عمل کند همانند اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) سرنوشتی جز شهادت ندارد، تأکید کرد: مولا علی (ع) در ماه مبارک رمضان، در حال خدمت به محرومانی بود که از خدمات آن حضرت به آنها بی‌اطلاع بوده و چه بسا امیرالمومنین (ع) در جاهایی مورد بی‌مهری آنها قرار می‌گرفت. اما وقتی که آن امام همام به شهادت رسید آن وقت بود که مردم متوجه شدند که کسی جز ایشان آن خدمات را به مردم ارائه نمی‌کرده است.

وی با بیان اینکه شهید اصلانی به فکر خدمت به مردم و در عرصه محرومیت‌زدایی هم تابع امیرالمومنین (ع) بود، یادآور شد: این شهید والامقام همچون امام علی (ع) به دست جریان تفکیری و خوارج زمان در روز سوم رمضان به شهادت می‌رسد. مسیر شهدا بهترین مسیر برای حصول مقامات عرفانی و معنوی در کوتاه‌ترین زمان است.

باقری با اشاره به اینکه روحانیت در طول تاریخ بیشترین شهید را نسبت به جمعیت خود داشته است، گفت: طبق آمارها در دوران دفاع مقدس به ازای هر یک هزار نفر غیرروحانی؛ بیش از چهار نفر به شهادت رسیده‌اند در حالیکه به ازای هر یک هزار روحانی؛ 55 نفر شهید شده است. در آن ایام روحانیون در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس از جمله اطلاعات و عملیات و همچنین واحد تخریب نیز حضور داشتند؛ بر همین اساس اگر روحانیت صحبت از جهاد و دفاع می‌کند خود نیز اهل مجاهدت است که برای این قشر یک افتخار محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شهید اصلانی برادر دو شهید و خود از جانبازان دفاع مقدس بود، یادآور شد: شهید اصلانی در سفری که به کرمان داشته و به زیارت مزار سپهبد شهید سلیمانی مشرف می‌شوند، به فرزند خود این بشارت را می‌دهد که عاقبت او ختم به شهادت خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا (ع) در پایان تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برای تداوم خود به خون شهدایی نظیر سپهبد سلیمانی و همچنین شهیدان اصلانی و دارایی نیازمند است.

قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی و جانباز دفاع مقدس «محمد محمدی» و مداحی ذاکرین اهل‌بیت (ع) احد سبزی، کاظم ذوقیان، رضا قانع و محمد خوش‌چهره و شعرخوانی حجت‌الاسلام سید روح‌الله مؤید در وصف شهدای حمله تروریستی حرم مطهر رضوی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار