نماینده مردم در مجلس:

تروریست حرم رضوی تحت تعلیم گروهک‌های تکفیری بود

صالحی‌دارانی با تأکید بر اینکه ضارب اقدام تروریستی حرم رضوی هیچ ارتباطی به طالبان و ملت بزرگ افغانستان نداشته، گفت: تا آنجایی که مشخص شده این فرد به گروه‌های تکفیری منتسب بوده و تحت تعلیم گروهک‌های تکفیری قرار داشت.
کد خبر: ۵۱۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ - 11April 2022

تروریست حرم رضوی تحت تعلیم گروهک‌های تکفیری بود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین محمدصالحی دارانی» نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: قطعاً مطالبه عمومی از نهاد‌های امنیتی این است که در جهت جلوگیری از توسعه و نفوذ جریان‌های تکفیری به مرز‌ها و کشور، با این گروهک‌ها و جریان‌ها مبارزه و مقابله جدی شود.

وی افزود: این انتظار از دستگاه‌های امنیتی کشور وجود دارد که جریان‌های وابسته به گروهک‌های تکفیری به راحتی نتوانند جهت اختلاف افکنی بین ملت و دولت‌های مختلف، انقدر آزادانه و راحت وارد مرز‌ها و داخل کشور شده و اقدامات تروریستی کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با اشاره به تردد تبعه‌های افغانستانی و عراقی به ایران جهت کار، زیارت و درمان، توضیح داد: تبعه‌های زیادی از کشور‌های مختلف به ایران تردد می‌کنند که در این میان دشمنان و جریان‌های تکفیری هم می‌توانند به کشور نفوذ کرده و با نفوذشان بین گروه‌های شیعه و سنی و گروه‌های مردمی اختلاف افکنی کنند.

صالحی دارانی مقابله سخت و کنترل دقیق‌تر مرز‌ها را از مطالبات اصلی مردم از نهاد‌های امنیتی برشمرد و افزود: البته مرز‌های ایران بسیار گسترده است و با توجه به گستردگی مرزها، تجهیزات و امکانات لازم برای تامین امنیت و کنترل مرز‌ها فراهم نشده است؛ در این رابطه دولت باید یک طرحی ارائه و مجلس هم با آن طرح همکاری کند تا به نوعی بتوان مرز‌ها را دقیق‌تر و بهتر کنترل کرد.

وی ارتباط دادن این اقدام تروریستی به طالبان توسط برخی جریان‌ها را آدرس غلط دادن تلقی کرد و گفت: برخی جریان‌ها با هدف اختلاف افکنی بین دو ملت و دو دولت اقدام به آدرس غلط دادن می‌کنند؛ تا آن جایی که حتی مشخص شده ضارب به گروه‌های تکفیری منتسب بوده و تحت تعلیم گروهک‌های تکفیری قرار داشت و قصد و هدفش نوعی تعصب و مبارزه با تشیع بوده است.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس با تاکید بر اینکه ضارب هیچ ارتباطی به طالبان و ملت بزرگ افغانستان نداشته، تصریح کرد: ضارب یک شخص عادی منتسب به گروهک‌های تکفیری بوده؛ ماهیت اینکه ضارب اهل کدام کشور باشد مهم نیست و گروه‌های افغانی و عراقی و کشور‌های همسایه که ارتباط خوبی هم با ایران دارند، دوست و برادران صمیمی ایران هستند و حسابشان با این قضایا جداست.

صالحی دارانی در پایان خاطر نشان کرد: در تیپ فاطمیون بسیاری از برادران افغانستانی را داشتیم که در مبارزه با جریان‌های تکفیری فعالیت می‌کردند و مدافع حرف بوند و در دفاع مقدس هم در مقابل رژیم بعث عراق جنگیدند؛ لذا الآن هم باید حساب این اقدام را از ملت و کشور افغانستان جدا کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار