در دیدار رئیس حوزه ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح با خانواده سردار عصار مطرح شد؛

مردم‌داری شاخصه بارز سردار «عصار» بود/ تقاضای فرزند مرحوم عصار از سردار «فروتن»

سردار فروتن در دیدار با خانواده رئیس فقید سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس بر تواضع و مردم‌داری آن مرحوم تأکید کرد و گفت: سردار عصار عمر خود را در خدمت به مردم و اعتلای کشور صرف کرد.
کد خبر: ۵۱۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ - 12April 2022

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «ابوالقاسم فروتن» رئیس حوزه ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح به همراه سردار سرتیپ دوم «سیدمجید هاشمی دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس با حضور در منزل مرحوم سردار سرتیپ دوم «محمدتقی عصار» رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت، پیام تسلیت سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را به خانواده آن مرحوم ابلاغ کردند.

در این دیدار، رئیس حوزه ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: سردار عصار یکی از همکاران بسیار خوب و دوست‌داشتنی بود که انصافاً هر کس ایشان را می‌دید، شاد می‌شد. ایشان به واسطه روحیه بسیار عالی‌اش، در مردم‌داری نمونه نداشت؛ زیرا برای اینکه بتواند برای کسی قدمی بردارد با سماجت کار آن شخص را پی‌گیری می‌کرد و این در کنار تواضعی که داشت، او را از دیگران متمایز ساخته بود.

وی افزود: اینکه انسانی در ماه مبارک رمضان یا محرم به دیدار خداوند بشتابد، توفیقی است که نصیب انسان‌ها می‌شود؛ چون در این دو ماه، تمام توجه انسان به خداوند است.

مردم‌داری شاخصه بارز سردار «عصار» بود/ تقاضای فرزند مرحوم عصار از سردار «فروتن»

وی با تأکید بر اینکه سردار عصار عمر خود را در خدمت به مردم و اعتلای کشور صرف کرد، گفت: در واقع ایشان تمام آبرو، اعتبار و اختیاراتش را خرج می‌کرد تا درخواستی را که از وی می‌شد، انجام دهد و این باعث شده بود که حتی اگر به نتیجه هم نمی‌رسید، فرد درخواست‌کننده احساس می‌کرد که وی تمام تلاش خود را انجام داده است.

سردار «هاشمی دانا» مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس هم در این دیدار اظهار داشت: سردار عصار اگرچه در ظاهر لباس نظامی به تن داشت، اما در حقیقت بیشتر روحیه فرهنگی داشت و کار‌هایی هم در همین رابطه انجام داده است.

در ادامه، همسر مرحوم عصار نیز عنوان کرد: وی تمام صله رحم‌های خود را تا قبل از فوت به جای آورد به نحوی که در زمان فوت کار انجام نشده‌ای نداشت و حتی با هم به زیارت اهل قبور رفتیم و با حضور بر سر مزار تمام کسانی که می‌شناخت، برای تک تک آن‌ها فاتحه‌ای خواند.

وی ادامه داد: دنیا برایش کوچک بود؛ زیرا هیچ تعلقی نسبت به این دنیا نداشت و همواره می‌گفت آدم یا باید شهید شود یا ایستاده از دنیا برود.

مردم‌داری شاخصه بارز سردار «عصار» بود/ تقاضای فرزند مرحوم عصار از سردار «فروتن»

فرزند موحوم عصار هم در این دیدار اظهار داشت: پدرم دغدغه‌ای برای خود نداشت؛ چرا که تمام دغدغه‌اش مردم بود. ایشان حتی برای درخواست‌های افرادی هم که نمی‌شناخت، احترام قائل بود و برای به نتیجه رسیدن آن‌ها تلاش خود را انجام می‌داد و چنانچه نمی‌توانست در زمان‌هایی به تماس تلفنی پاسخ دهد، در اولین زمان ممکن با تماس‌گیرنده ارتباط می‌گرفت.

وی با تأکید بر اینکه خیلی دوست داریم این روحیه پدر در مردم‌داری را ادامه دهیم، افزود:، چون شماره تلفن همراه پدر را خیلی‌ها دارند، الان که ایشان در قید حیات نیست، امکان دارد برخی‌ها به جهت بی اطلاعی از فوت پدر، بخواهند تماس بگیرند؛ لذا درخواست می‌کنیم که چنانچه هر کجا نیاز شد، در زمینه رسیدگی به درخواست‌هایی که بیان می‌شود، قدمی بردارید.

فرزند موحوم عصار اضافه کرد: داشتن روحیه مردم‌داری پدر باعث شده بود در زمان خاک‌سپاری، خیلی‌هایی که من نمی‌شناختم به من مراجعه کرده و عنوان کنند که چون پدر شما در جهت رفع مشکل ما قدمی برداشته، چنانچه درخواستی داشتید به ما اطلاع دهید تا بلکه بتوانیم دِین خود را به آن مرحوم ادا کنیم.

سردار فروتن نیز در پاسخ به درخواست فرزند مرحوم سردار عصار، قول داد که در این راستا هر کمکی که بتوانند، انجام دهند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار