مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

تداوم نهضت تاریخ شفاهی علما و روحانیون برجسته دفاع مقدس در خوزستان

سردار مرادحاجتی از ادامه فعالیت نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا شرایط ثبت و ضبط تاریخ شفاهی چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس مقدور نبود؛ اما اکنون به لطف شرایط نسبتاً مساعد کرونایی، قصد داریم این نهضت را ادامه دهیم.
کد خبر: ۵۱۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ - 12April 2022

تداوم نهضت تاریخ شفاهی علما و روحانیون برجسته دفاع مقدس در خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه ای از ادامه فعالیت نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان خبر داد و اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا شرایط ثبت و ضبط تاریخ شفاهی چهره های شاخص دوران دفاع مقدس مقدور نبود؛ اما هم‌اینک به لطف شرایط نسبتاً مساعد کرونایی، قصد داریم این نهضت را ادامه دهیم.

وی افزود: از مهمترین برنامه های ما در تاریخ شفاهی، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی علما و روحانیون برجسته خوزستانی است که نقش بی بدیلی در جنگ ایفا کردند.

سردار مرادحاجتی گفت: در همین راستا شروع پروژه تاریخ شفاهی حجت الاسلام والمسلمین «شیخ باقر محسنی» از علمای برجسته خرمشهر را شروع کردیم تا نسل جوان ما با رشادت ها و حماسه های این نسل ماندگار، بیشتر و بهتر آشنا شوند.

«شیخ باقر محسنی» فرزند مرحوم خضیر متولد ۱۳۳۹ در خرمشهر می باشد که دوران کودکی را به دلیل مشکلات خانوادگی به دور از جمع خانواده سپری می کنند و با تلاش و کوشش به تحصیل می پردازند. وی به دلیل وضع فرهنگی موجود مدارس در زمان طاغوت تا مقطع راهنمایی ادامه تحصیل می دهد و بعد از آن به همراه دو تن از دوستانش وارد حوزه علمیه خرمشهر می شوند.

وی به دلیل وجود تشنج های اجتماعی در شهر با پیروزی انقلاب جهت مطلع کردن حضرت امام به همراه چند تن از دوستانش رهسپار دیدار با امام می شوند و به روشنگری و کناره گیری مردم از اتفاقات در حال وقوع در خرمشهر می پردازند که با خاموش شدن شعله های تفرقه قومیتی در شهر و روشن شدن آتش جنگ تحمیلی به دفاع از شهر می پردازند که به دلیل مجروح شدن در روزهای آغازین جنک مجبور به ترک شهر می شوند و در سال های دفاع مقدس به صورت خودجوش با رسیدگی به مشکلات جنگ زدگان می پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها