جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

هنرمندان انقلابی مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین بر عهده دارند

«رحیمی» با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین، گفت: هنرمندان انقلابی مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین بر عهده دارند.
کد خبر: ۵۱۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 12April 2022

هنرمندان انقلابی مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین دارندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ پاسدار «میثم رحیمی» جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند، در جمع هنرمندان انقلابی این شهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: توجه هنرمندان به جهاد تبیین یک ضرورت است و متولیان فرهنگ و هنر لازم است در تحقق آن برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت داشته باشند.

وی بیان داشت: شهید آوینی در دانشگاه تهران در رشته معماری تحصیل کرد و در طول انقلاب اسلامی ایران، فعالیت هنری خود را به عنوان کارگردان فیلم‌های مستند آغاز کرد و از فیلمسازان برجسته جنگی به شمار می‌رفت.

رحیمی با اشاره به اینکه شهید آوینی بیش از ۸۰ فیلم درباره جنگ ایران و عراق ساخته است، افزود: او روش‌های اصلی فیلمبرداری را ابداع کرد و جنبه باطنی جنگ ایران و عراق را بر اساس اندیشه عرفانی شیعه به تصویر کشید و بیشتر کار‌های او به بازتاب نحوه درک بسیجی‌ها از جنگ و نقش آن‌ها در آن اختصاص داده شده که مشهورترین اثر وی مجموعه مستند «روایت فتح» است که در طول جنگ ایران و عراق فیلمبرداری شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه‌ نهاوند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شهادت سید مرتضی آوینی، وی را سید شهیدان اهل قلم نام نهاد و به همین مناسبت بیستمین روز فروردین به افتخار این شهید بزرگوار روز «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

وی گفت: هنر انقلاب اسلامی یادآور مجاهدت‌های شهید آوینی بوده و لازم است تمامی هنرمندان با تأسی از این شهید به بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این عرصه و در گام دوم انقلاب بپردازند.

رحیمی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین، متذکر شد: هنرمندان انقلابی مهمترین وظیفه را در جهاد تبیین بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های ملی هستند و باید در راستای تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی اهتمام بیشتری ورزند؛ لذا لازم است که با یکدیگر بسیج شویم و اقدامات و گام‌های موثری را در تقویت ارزش‌های اسلامی برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار