«دسته دختران» پروانه نمایش گرفت

فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیریه قیدی از شورای نمایش فیلم‌های سینمایی پروانه نمایش گرفت.
کد خبر: ۵۱۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ - 12April 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «دسته دختران» به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری و کارگردانی منیر قیدی، «میان صخره‌ها» به تهیه کنندگی محمد احمدی و کارگردانی مختار عبداللهی و «احمد به تنهایی» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین مهکام موافقت کرد.

فیلم دسته دختران دومین فیلم بلند «منیر قیدی» است که روایتی از قصه زنان جنگ و صبوری‌ها و مقاومت‌های آن‌هاست. منیر قیدی که پیش از این، فیلم ویلایی‌ها را در کارنامه خود داشته، مجدد تصمیم گرفته تا اثری دیگر با محوریت جنگ و مقاوت تولید کند. خلاصه داستان فیلم دسته دختران از این قرار است که دوسال پس از انقلاب ایران در شرایطی که کشور هنوز در تلاطم است ارتش عراق به رهبری صدام حسین با تجهیزات کامل نظامی به جنوب حمله کرده و در حال پیشروی است. مردم به سختی مقاومت می‌کنند اما به دلیل کمبود سلاح و مهمات و نیروی تعلیم دیده، سقوط شهر نزدیک است.

عوامل و بازیگران فیلم دسته دختران

پانته‌آ پناهی‌ها، نیکی کریمی، فرشته حسینی، حسین سلمانی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری بازیگران فیلم دسته دختران هستند.

کارگردان: منیر قیدی، تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری، نویسنده: منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد، ابراهیم امینی، بازنویسی فیلمنامه: ساناز بیان، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: حمید نجفی‌راد، موسیقی: ستار اورکی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده، صداگذار: حسین ابوالصدق،‌ برنامه‌ریز: افشین رضایی، دستیار اول کارگردان: پانته‌آ حسینی، منشی صحنه: فائزه فرزام، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، مدیر تولید: علی‌اصغر صبوری‌راد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها