امام جمعه شبستر:

هنرمند باید رویکرد اعتقادی داشته باشد

حجت‌الاسلام «کیانی» گفت: رویکرد اول هنرمند باید رویکرد اعتقادی باشد، یعنی به باورهای دینی جلوه دهد.
کد خبر: ۵۱۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ - 13April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز،  حجت‌الاسلام «یونس کیانی» امام جمعه شبستر، صبح امروز (چهارشنبه) در جمع هنرمندان این شهرستان اظهار داشت: شهید «آوینی» نتیجه هنر تراز انقلاب اسلامی و یک رویش انقلابی است؛ چراکه شهید هنرش را درخدمت ارزش‌های اسلامی قرار داده است.

وی افزود: رویکرد و نگاه هنرمند در جامعه خیلی تاثیرگذار است و هنر بهترین زبان بیان ارزش‌هاست؛ بنابراین رویکرد اول هنرمند باید رویکرد اعتقادی باشد، یعنی به باور‌های دینی جلوه دهد.

امام جمعه شبستر، رویکرد دوم هنرمند را رویکرد سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: باید هنرمندان فضا‌ها و جلوه‌های هنری در جامعه در مناسبت‌های گوناگون را بشناسند و با نگاه جدید در مسائل اجتماعی هنرمندان ورود کنند.

«کیانی» خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنرمندان متخصص و متعهدی همچون شهید آوینی پا به عرصه هنر و ادبیات کشور گذاشته و آثار بدیع و خلاقانه‌ای را در حوزه هنر خلق کرده و سبک جدیدی از هنر را ارائه کردند که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه‌های امام راحل (ره) و با تکیه بر آموزه‌های دینی، توانسته است مردم آزادی‌خواه دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد، گفت: آن‌چه که هنر را متعهد می‌سازد، کارکرد‌های اجتماعی و سیاسی آن است که هنرمند را ملزم می‌کند با دقت مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه خود را مورد بررسی قرار دهد.

امام جمعه شبستر با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیتی و دیدگاهی هنرشناختی شهید «آوینی» در این ایام و زمینه‌سازی حضور هوشمندانه تمامی هنرمندان متعهد و انقلابی در تمامی عرصه‌ها، تأکید کرد: نگاه ما نباید مناسبتی باشد و در کل ایام سال باید دغدغه هنر انقلاب اسلامی را داشته باشیم؛ چراکه همه نسبت به انقلاب اسلامی و شهدا باید ادای دین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار