امام جمعه شاهرود:

ارتقای سواد رسانه‌‌ای آسیب‌های فضای مجازی را کاهش می‌دهد

«امینی» گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای و فهم آن می‌تواند بر نقش رسانه‌ها تاثیرگذار بوده و آسیب‌های فضای مجازی را کم کند و توسعه و تقویت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۵۱۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ - 13April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در نشستی با اعضای موسسه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی شهرستان شاهرود اظهار داشت: موضوعات قرآنی را باید به روز رسانی کرد و در قالب هنر آورد تا جذابیت آن را برای قشر کودک و نوجوان دو چندان شود.

وی با بیان اینکه تدوین نقشه راه قرآنی در سال ۱۴۰۱ باید در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود قرار گیرد، ابراز داشت: تعامل مسجدها و موسسه‌ها در تدوین برنامه‌ها و طرح‌های جدید قرآنی می‌تواند جهش و پیشرفت خوبی در زمینه ترویج موضوعات قرآنی ایجاد کند.

امینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه امسال یکی از روان ترین، ساده‌ترین و ولایی‌ترین سال در ترویج طرح‌های قرآنی است، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبیین نقشه راه قرآنی و تخصصی کردن موسسه‌های قرآنی در رشته‌هایی چون حفظ، روان‌خوانی و تفسیر آسان می‌تواند گام بلندی در تحقق این امر بردارد.

وی با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه‌ ای می‌تواند آسیب‌های فضای مجازی را کم کند، افزود: ارتقای سواد رسانه ای و فهم آن می تواند بر نقش رسانه ها تاثیرگذار بوده، توسعه و تقویت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را به همراه داشته باشد.

امینی، به موضوع ازدواج آسان و فرزندآوری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اشاره کرد و گفت: اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری از دیگر موارد مهم امنیت در کشور است و اجرای این طرح باید در جهاد تبیین اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها