مدیرکل حفظ آثار‌ دفاع مقدس ‌اصفهان:

ضرورت جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس مشهود است

سرهنگ «رضایی» گفت: دفاع مقدس نه‌تنها در داخل کشور نمایان است؛ بلکه به صورت فراملی، در جهان اسلام و حتی در کشور‌های اروپایی نیز قابل مشاهده است؛ بنابراین ضرورت جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس برای ما مشهود است.
کد خبر: ۵۱۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ - 13April 2022

اولین جلسه تخصصی جمع آوری و نگهداری اسناد دفاع مقدس اصفهان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، اولین جلسه تخصصی جمع‌آوری و نگهداری اسناد دفاع مقدس‌ امروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی استان اصفهان با هدف تمرکزگرایی در این زمینه برگزار شد.

سرهنگ «محمد رضایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در ابتدای این جلسه‌ با بیان اینکه آیین‌نامه حفظ اسناد و مدارک دفاع مقدس در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس‌ در سطح ملی به تصویب رسیده و به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: دفاع مقدس نه‌تنها در داخل کشور نمایان است؛ بلکه به صورت فراملی، در جهان اسلام و حتی در کشور‌های اروپایی نیز قابل مشاهده است؛ بنابراین ضرورت جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس برای ما مشهود است.

وی افزود: نگهداری اسناد دفاع مقدس از جمع‌آوری آن‌ها مهم‌تر و رکن اصلی و اساسی فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان است و چنانچه همدلی و هم‌افزایی انجام شود، ما در استان بهتر می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.

سرهنگ پاسدار «مرتضی رمضانی» مسئول اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان نیز در ادامه‌ با تشریح چگونگی جمع‌آوری و ارسال اسناد دفاع مقدس، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان که یک مجموعه نظامی – فرهنگی است، باید به‌عنوان یک مجموعه مرجع در زمینه جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس شناخته شود.

وی گفت: اسناد و مدارک دفاع مقدس ممکن است در اختیار سازمان‌ها، افراد و خانواده‌های شهدا باشند؛ لذا آن‌چه که در ابتدا ضرورت دارد، این است که ما در مورد جمع‌آوری این اسناد، یک سیاست کلی را در نظر بگیریم که به یاری خدا آیین‌نامه حفظ اسناد و مدارک دفاع مقدس در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در سطح ملی به تصویب رسیده و از طرف استاندار اصفهان نیز به همه‌ دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیز ابلاغ شده است.

در پایان این جلسه، دستورالعمل ابلاغی جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس به نمایندگان دستگاه‌ها تحویل و مقرر شد به مدت یک ماه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار