نگرانی جدید صهیونیست‌ها در کرانه باختری

یک روزنامه صهیونیستی نوشت: بیم آن می‌رود که برخی افسران تشکیلات خودگردان به صف درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی بپیوندند.
کد خبر: ۵۱۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ - 14April 2022

نگرانی جدید صهیونیست‌ها در کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» امروز (پنج‌شنبه) نوشت، تشکیلات خودگردان به دلیل عدم صدور دستور برای نیرو‌های خود به منظور درگیر شدن با نظامیان صهیونیستی که وارد شهر‌های فلسطینی شده‌اند، تحت انتقادات گسترده‌ای قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: فلسطینی‌ها معتقدند که شهادت تعداد زیادی در هفته‌های اخیر در کرانه باختری نتیجه مستقیم هماهنگی امنیتی رام‌الله با رژیم صهیونیستی بوده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: علی‌رغم آنکه طرف‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف خواستار توقف هماهنگی امنیتی شده‌اند، اما رام‌الله این درخواست‌ها را نادیده گرفته است. افزایش انتقاد‌ها و فشار‌ها ممکن است برخی افسران تشکیلات خودگردان را به سمت ورود به درگیری‌ها با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی سوق دهد.

در ادامه گزارش مذکور آمده است: در ابتدای انتفاضه دوم فلسطین (در سال ۲۰۰۰) تعداد زیادی از افسران تشکیلات خودگردان در برخی مناطق کرانه باختری وارد درگیری‌ها مسلحانه با رژیم صهیونیستی شدند همانگونه که سال ۱۹۹۶ که صهیونیست‌ها یک تونل در زیر مسجدالاقصی افتتاح کردند شاهد درگیری‌های مشابهی از این دست بود.

با ادامه درگیری‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری بویژه جنین از چهارشنبه (دیروز) تا به امروز پنج فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌ها، با کاهش نفوذ تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر جنین و اقدامات سال‌های گذشته جنبش «جهاد اسلامی»، جنین به کانون عملیات‌های مقاومت تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار