بیانیه ائتلاف درباره مجروح شدن نظامیان آمریکایی در سوریه

ائتلاف آمریکایی که اخیرا از مجروح شدن چهار نظامی خود به دنبال تیراندازی غیرمستقیم در شرق سوریه خبر داده بود، در بیانیه‌ای جدید ضمن اصلاح بیانیه پیشین خود، اعلام کرد که افرادی ناشناس در انبار مهمات ائتلاف بمب‌گذاری کرده بودند.
کد خبر: ۵۱۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ - 15April 2022

بیانیه ائتلاف درباره مجروح شدن نظامیان آمریکایی در سوریه؛ بمبگذاری بود نه تیراندازیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف آمریکایی، امروز (جمعه)، بیانیه پیشین خود در ارتباط با جراحت نیروهایش در شرق سوریه را اصلاح کرد.

ائتلاف آمریکایی در روز هجدهم ماه جاری در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دو نیروی ائتلاف به دنبال تیراندازی غیرمستقیم در «القریه الخضراء» در نزدیکی دیرالزور سوریه مجروح شده‌اند. با این حال، ائتلاف در بیانیه‌ای دیگر ضمن اعلام افزایش شمار مجروحان به چهار نظامی آمریکایی، گفته بود که این افراد به صورت سطحی مجروح و دچار ضربه مغزی شده‌اند.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، امروز (جمعه)، در حساب کاربری خود در شبکه توییتر در این خصوص اعلام کرد: «پس از انجام تحقیقات بیشتر، مقامات عملیات "عزم راسخ" ارزیابی می‌کنند که انفجارات در روستای سبز در پی تیراندازی غیرمستقیم نبوده بلکه به علت بمب‌هایی بوده که فرد (یا افرادی) ناشناس به صورت عامدانه آن را در محل انبار مهمات و سرویس حمام جاسازی کرده بودند».

در ادامه این بیانیه عنوان شده است که تحقیقات درباره این اقدام همچنان ادامه دارد و اطلاعات بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد.

بیانیه آمریکا در تاریخ هجدهم ماه جاری در حالی صادر شده بود که خبرگزاری «اسپوتنیک» ساعاتی پیش از آن به نقل از یک منبع در ائتلاف خبر داده بود که به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» حمله راکتی شده است.

منابع محلی سوریه در این خصوص به اسپوتنیک خبر داده بودند که در پی حمله راکتی به میدان نفتی العمر، در پایگاه آمریکا آتش شعله‌ور شده است. این منابع گفتند که حمله بامداد امروز و توسط عده‌ای افراد ناشناس انجام شده است.

منابع یادشده همچنین اضافه کردند که به علت محاصره فوری منطقه توسط نیرو‌های آمریکایی هنوز نمی‌توان از تلفات احتمالی اطمینان حاصل کرد. پس از حمله، نیرو‌های آمریکا به سرعت مبدأ حمله را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند و همزمان جنگنده‌ها و پرنده‌های شناسایی آمریکا در آسمان شمال شرق استان دیرالزور به پرواز درآمدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار