امام جمعه سلطانیه:

یتیم نوازی و اکرام نیازمندان درس مهم ماه رمضان است­­­­­­

«حسینی نسب» گفت: یتیم نوازی و اکرام و احسان به نیازمندان درس مهم ماه رمضان است.­­­­­­
کد خبر: ۵۱۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ - 15April 2022

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس در زنجان، حجت‌الاسلام «سید عمران حسینی‌نسب» در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، بیست و هفتمین هفته از بحث خانواده را با موضوع عاق والدین ادامه داد و اظهار داشت: در شب‌های قدر خداوند همه را مورد لطف و رحمت خود قرار می‌دهد و آنها را می‌بخشد اما شارب خمر، عاق والدین، قاطع رحم و کینه‌توزی بخشیده نمی‌شوند.

امام جمعه سلطانیه به تصادفات متعدد و تلخ در جاده سلطانیه به قیدار اشاره و با بیان اینکه جاده، خودرو و راننده از عوامل تصادفات هستند، با انتقاد از تاخیر در بهره‌برداری از تعریض جاده سلطانیه به قیدار تصریح کرد: اگر در پروژه تعریض جاده ترک فعلی اتفاق افتاده رسیدگی شود و اگر امکان تکمیل به هر دلیلی نبود چرا شانه‌های خاکی در بعضی قسمت‌ها وجود ندارد که مسؤولان باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به دیدار مسؤولان نظام با رهبر معظم انقلاب بعد از توقف دو ساله این دیدار به خاطر کرونا و بیانات ۸۱ دقیقه‌ای مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن تاکید بر بهره‌مندی از فضائل ماه رمضان، فرمودند برنامه‌ریزی در کشور نباید معطل مذاکرات شود و با تایید روند فعلی مذاکرات، بر ایستادگی مذاکره کنندگان در برابر زیاده خواهی دشمنان تاکید کردند.

حسینی‌نسب با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی ماندن مسؤولان، به بیان مصادیق مردمی بودن پرداخت و افزود: عمل به وعده‌های داده شده و کلنگ‌زنی‌های انجام شده، مهمترین مصداق مردمی بودن است و مرکز سلول درمانی سلطانیه هم وعده داده شده و هم کلنگ‌زنی شده است و باید عملیاتی شود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه رئیس جمهور وعده داده دولتش صادق الوعد خواهد بود و وعده‌ها باید در جزئیات زندگی مردم ملموس باشد، گفت: کاهش تورم و توقف گرانی از وعده‌های دولت است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان زنجان از اختصاص و ابلاغ ۴۷۷ میلیارد تومان پول نقد از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به دستگاه‌ها تقدیر کرد و گفت: مردم در سفر رئیس جمهور نامه‌هایی به رئیس جمهور نوشته‌اند و منتظر پاسخ نامه‌ها هستند و این هم یک مصداق دیگر مردمی بودن است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اعلام آمار بدهکاران بانکی، این اقدام را یک گام به جلو در شفافیت اقتصادی دانست و با بیان اینکه معوقات سنگین بانک‌ها بخاطر عدم پرداخت وام‌های دریافتی توسط دانه درشت‌ها است، افزود: این اقدام باید با اعلام میزان بدهی، تاریخ دریافت وام، میزان اقساط و اعلام اسامی بدهکاران دانه درشت تکمیل شود.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از فضائل و برکات شبهای قدر و با بیان اینکه شب قدر، عصاره یک سال و برتر از هزار ماه است و شب تقدیر و امضای سرنوشت انسان در آن شب واقع می شود، گفت: شب قدر شب ولایت نیز است و انسان ولایت‌پذیر در بهشت است هر چند در دنیا زندگی کند.

حسینی‌نسب با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، آن حضرت را مظهر فضائل الهی و جلوه احسان و اکرام الهی دانست و با اشاره به هفته احسان و اکرام و با بیان اینکه هر کس در ماه رمضان به یتیمی اکرام و احسان کند، خداوند در قیامت او را اکرام می کند، با قدردانی از خیران و اقدامات کمیته امداد، افزود: یتیم نوازی و اکرام و احسان به نیازمندان درس مهم ماه رمضان است.­­­­­­

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها